Ak by sa našiel niekto s chuťou spochybňovať novú Neveru R v priamke, skúste si zapamätať, že tento stroj zvládne šprint na štvrť míle za 8,23 sekundy! Rimac však tvrdí, že všetky úpravy na aute smerovali ku zlepšeniu chovania hlavne v zákrutách.

Prvý trik je samozrejme vo zvýšení systémového výkonu štyroch elektromotorov. Kým pôvodná Nevera produkovala 1914 koní, „eRko“ zlomilo dvojtisícovú hranicu a ponúka až (kombinovaných) 2107 koní.

V kontexte s tým je nutné zdôrazniť, že Rimac v snahe znížiť pohotovostnú hmotnosť auta neváhal zmenšiť batériu a samozrejme aj jej kapacitu. Kým štandardná Nevera ponúka akumulátor so 120-kilowatthodinami, novinka využíva novú generáciu článkov, ale s kapacitou zníženou na 108 kWh.

Automobilka dojazd Nevery R neuvádza, ale hovorí, že nová batéria lepšie zvláda vyšší výkon a je efektívnejšia. Pohotovostná hmotnosť auta sa však podľa dostupných informácií podarilo znížiť len o 35 kg, čo by znamenalo, že „eRko“ stále váži závratných 2265 kilogramov.

Rýchlejší nielen v priamke

Dynamika je však aj vďaka novým lepivejším pneumatikám Michelin Cup 2 ohromujúca. Šprint z miesta na stovku zvládne za 1,81 sekundy, čo je na úrovni pôvodnej Nevery, ale čas akcelerácie na 300 km/h sa podarilo skrátiť z 9,22 na 8,66 sekundy.

Nové gumy vám ale neposlúžia len v priamke. Rimac hovorí, že zvyšujú priečnu priľnavosť o 5 percent a znižujú nedotáčavosť o 10 percent. Pridajte k tomu agresívnejšiu geometriu podvozka a aerodynamický paket (difúzor a väčšie krídlo zvyšujúce prítlak o 15 percent) a dostanete auto, ktoré zvládne technickú pasáž okruhu Nardo o 3,8 sekundy rýchlejšie ako „bežná“ Nevera.

O spomalenie Nevery R sa stará nová generácia karbón-keramického brzdového systému Evo2 a ako správne tušíte, aj tento detail sa postaral o značný nárast ceny. Kým štandardná Nevera stojí dva milióny eur, za R budete musieť zaplatiť minimálne 2,3 milióna eur, a to samozrejme bez individuálnych prvkov výbavy, ktorých sú stovky.

Mate Rimac pri premiére nového Bugatti odhalil, že za tri roky sa jeho firme nepodarilo rozpredať 150-kusovú sériu Nevery. R vznikla ako reakcia na tento fakt, pričom automobilka má v pláne vyrobiť len 40 kusov ostrejšej verzie.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 23 obrázkov

zdroj: Rimac