Pri pohľade na karosérie plug-in hybridných verzií modelov XCeed a Ceed SW s označením PHEV ich od konvenčných verzií prakticky ani nespoznáte. Ich produkciu zverilo vedenie koncernu slovenskej fabrike v Tepličke nad Váhom pri Žiline a sú určené výhradne pre európske trhy. Automobilka pritom nezabúda upozorniť, že napriek zložitejšej technike a náročnej výrobe poskytuje aj na plug-in hybridné verzie plnú továrenskú záruku 7 rokov/150 000 km.
S baterkou pod sedadlom
Z technického hľadiska je najzásadnejším rozdielom verzií PHEV prítomnosť li-ion akumulátora s kapacitou 8,9 kWh. Na rozdiel od niektorých konkurentov, ktorí si baterky vozia pod podlahou kufra, nová platforma Kie Ceed už s budúcou zástavbou veľkých batérií počítala a vytvára im miesto pod zadným sedadlom. Tu sa však o priestor delí s klasickou benzínovou nádržou, takže PHEV verzie majú jej objem znížený z pôvodných 50 na 37 l. Batéria dodáva energiu elektromotoru s výkonom 44,5 kW (61 k), ktorý pomáha benzínovému atmosférickému štvorvalcu 1.6 GDi (77 kW/105 k). Obidva pohony spolu vytvárajú výsledný systémový výkon 104 kW (141 k) a krútiaci moment 265 Nm, ktorý posielajú prostredníctvom šesťstupňovej dvojspojkovej prevodovky 6DCT na predné kolesá. Kia zdôrazňuje, že práve zásluhou dvojspojkovej prevodovky je jazda vo verziách PHEV prirodzenejšia a s menšími stratami, než v prípade konkurenčných bezstupňových prevodoviek e-CVT. Kórejskej novinke nechýba ani režim rekuperačného brzdenia, kedy je časť energie pri „brzdení“ motorom, či klasickom brzdení získaná späť a následne „uložená“ do akumulátora.
Veľkým bonusom hybridných verzií je možnosť inštalácie ťažného zariadenia (PHEV utiahne až 1,3 t). To je dnes pri hybridných verziách stále skôr výnimkou.
60 km na elektriku. Ale podľa starej normy
Automobilka udáva elektrický dojazd pre obe vezie rozdielny. Kým vyšší XCeed na jedno nabitie zvládne 58 km, kombi SW má v papieroch údaj až 60 km. Obidve hodnoty sú však zmerané ešte podľa starej normy NEDC. V režime WLTP by boli hodnoty o čosi menšie. V podstate je to však jedno, podľa fabriky to pri každodennom dochádzaní do práce bude užívateľom stačiť. Udávané kombinované spotreby oboch karosárskych verzií PHEV sú v rozsahu 1,3 – 1,7 l/100 km (WLTP).
Ak porovnáme hmotnosti verzií XCeed 1.4 TGDi (140 k) a XCeed PHEV (141 k), zistíme, že plug-in hybrid je ťažší o celých 160 kg (1436 vs. 1596 kg). Jeho kufor je pritom v základnom usporiadaní menší o 135 l (426 vs. 291 l)