Trojgeneračný rozdiel vo vývoji je enormný! Napriek 3-násobnému výkonu zo 72 k na 204 k, nový motor spotrebuje len 4,9 l nafty, v konstraste s až 7,3 litrami v 190D. Rozdiel v tomto prípade medzi 190D a C 250CDI je až neuveriteľných 385 kg!
Navonok legendárna 190-ka, ktorých je v západnej Európe dodnes na cestách vďaka obľúbenosti, robustnej a trvácnej konštrukcii niekoľko desiatok tisíc má pod prednou kapotou motor OM651 - vznetový motor s priamym vstrekovaním common-rail s technológiou čistenia spalín BlueEFFICIENCY. Znie to až neuveriteľne, ale 190D 250CDI má 2x väčšiu silu než svojho času skvelá najvýkonnejšia verzia - dodnes sen mnohých nadšencov - 190E 2,5 - 16V EVO II. Homologačný špeciál pre Group A na preteky DTM, ktorého vyrobili len 502 kusov je hotový trhač asfaltu. Pritom max. krútiaci moment bol "len" 245 Nm, v porovnaní s rovnými 500 Nm v tomto modrom civilnom 190D 250CDI. Tento hybrid modernej a starej techniky zvládne stovku za neuveriteľných 6,2 s, teda o takmer 12 s skôr než pôvodný 190D z roku 1983.
Trojgeneračný rozdiel vo vývoji a postupe techniky je teda enormný! Napríklad i čo sa spotreby nafty týka. Napriek 3-násobnému nárastu výkonu z pôvodných 72 k na 204 k, nový motor spotrebuje na 100 km len 4,9 l nafty v kombinovanom cykle, v kontraste s až 7,3 litrami z roku 1988 pre 190D. To predstavuje viac než 30% zlepšenie, nehovoriac o podstatnom znížení emisií.
Autá dnes sú podstatne zložitejšie, bezpečnejšie, komfortnejšie a viac vybavené než koncom 80. rokov. Rozdiel v tomto prípade medzi 190D a C 250CDI je až neuveriteľných 385 kg! To všetko na margo výrazne väčších rozmerov (aktuálne C je o 160 mm dlhšie, o 90 širšie a o 30 mm vyššie než typ W201 - 190. Pritom typ 190 patril svojho času k etalónom bezpečnosti v strednej triede. Ale odvtedy je na svete množstvo nových systémov a riešení aktívnej i pasívnej bezpečnosti. 5-hviezdičiek v EuroNCAP váži naozaj veľmi veľa kíl.
Skvelá priemerná spotreba len 5,1 l v kombinovanom cykle pre model C 250CDI je výsledkom precíznejšieho spracovania karosérie. Kým začiatkom 90. rokov bol Mercedes 190D s hodnotou cx 0,34 medzi najlepšími autami na svete, dnešné Céčko má cx úžasných 0,27. Spotrebu v nemalej miere pomáha šetriť i hnacie ústrojenstvo. 190-ky boli vybavené 4, prípadne 5-stupňovými manuálmi, C 250CDI má 6 rýchlostí. A tiež podstatne efektívnejšie pracujúce systémy ako posilňovač, klíma, chladič a ventilátor...