Presne 114 132 eur. S DPH. To je čiastka, ktorú vám aktuálne naúčtuje Mercedes za nový štvorvalcový vrchol triedy C od AMG. V základe máte preplňovaný dvojliter s elektrickým turbom naladený na 476 koní a 545 Nm a elektromotor, ktorý krátkodobo dokáže odovzdať ďalších 204 koní a 320 Nm. A zásobuje ho malá baterka s kapacitou len 6,1 kWh.
To všetko vám stačí na zrýchlenie z miesta na stovku za 3,4 sekundy, maximálnu rýchlosť 250 alebo až 280 kilometrov za hodinu a priemernú spotrebu s nabitým akumulátorom 6,9 litra na 100 kilometrov + 11,7 kWh/100 km.
Uvedená čiastka je dokonca o pár eur nižšia v porovnaní s práve zverejnenou nemeckou cenou 114 888 eur a ešte výraznejšie je to v prípade kombíku. Kým na západ od ČR dáte za päťdverový model 116 673 eur, slovenské zastúpenie vám vystaví faktúru na 115 506 eur.
Samozrejme uvedenými číslami nákup zďaleka končiť nemusí. Objednajte si paket AMG Night so zatmavenými oknami a budete musieť prihodiť 1140 eur. Pridajte k nemu AMG Night II s tmavou mriežkou a ďalšími drobnosťami a bude vás to stáť ďalších 660 eur.
Ešte vyššie čiastky vám k celkovej cene začnú naskakovať vo chvíli, keď sa rozhodnete, že pre svoje Céčko potrebujete karbónové ozdoby. Základný paket AMG I vyjde na 3540 eur, prídavný balík AMG II ďalších 2100 eur a aerodynamické doplnky AMG vás budú stáť tiež 2100 eur.
Takzvaný AMG Line Premium Plus vychádza na 4668 eur a jeho súčasťou sú vrcholné svetlá Digital Light s takzvanou funkciou premietania, ale dostanete tiež lepšiu automatickú klimatizáciu, panoramatickú posuvnú strechu (samostatne vám ju Mercedes predá za 2124 eur), head-up displej (samostatne 1188 eur) či špičkové audio Burmester (zvlášť za 1236 eur).
Aj s ťažným zariadením
Ak túžite po inom než čiernom základnom laku, pripravte si 972 až 3960 eur a iné ako sériové dvadsiatky vás v najdrahšom prevedení vyjdú na 2040 eur.
Chcete ťažné zariadenie? Môžete ho mať aj so stabilizáciou prívesu za 1170 eur, ak ale chcete aj asistenta, ktorý vám s ním pomôže pri cúvaní, budete musieť pridať ešte 420 eur.
Nemálo peňazí môžete utratiť aj v interiéri. Za pravé kožené čalúnenie 3168 až 3348 eur, sedadlá AMG Performance 2580 eur, červené pásy 360 eur, vyhrievanie vzadu 420 eur, ventilovanie predných sedačiek 936 eur a ak budete chcieť vrcholné sedačky s ventiláciou, kožou a elektrickým nastavovaním, dáte za ne „na drevo“ 5568 eur.
Karbónové doplnky interiéru si Mercedes cení na 1080 eur a prekvapivo za príplatok sú bočné zadné airbagy. Stoja 450 eur. A tiež balík asistenčných jazdných systémov s dodatkom Plus. Pripravte si 2916 eur.
A porovnanie s BMW M3?
M3 Competition M xDrive vás so šesťvalcom a výkonom 510 koní u nás vyjde na 101 010 eur a Touring stojí len o 750 eur viac. To je o 13 122, respektíve 13 746 eur menej v porovnaní s Mercedesmi. Mali by sme ale dodať, že za M3 CS (teda v podstate štvordverové CSL) s výkonom 551 koní si BMW na Slovensku účtuje ohromných 151 560 eur.
zdroj: Mercedes