Už názov naznačuje, že štandardom je pohon 4MATIC vo verzii AMG Performance. Systém rozdeľuje štandardne hnaciu silu medzi prednú a zadnú nápravu v pomere 31:69.
3,0 litrový bi-turbo motor V6 ponúkne výkon 295 kW (401 koní) a 520 Nm
Nový Mercedes-AMG E 43 4MATIC s prepracovaným 3,0 litrovým motorom V6 bi-turbo ponúkne 295 kW (401 koní) a 520 Nm. Plniaci tlak turba je 1,1 baru. Veľké Éčko zvládne šprint z nuly na 100 km/h za 4,6 sekundy a maximálnu rýchlosť má elektronicky ohraničenú na 250 km/h. Papierová spotreba je 8,3 litra na 100 km.
Pohon 4x4 nebude chýbať
Už názov naznačuje, že štandardom je pohon 4MATIC vo verzii AMG Performance. Systém rozdeľuje štandardne hnaciu silu medzi prednú a zadnú nápravu v pomere 31:69. Na slušnom jazdnom výkone má podiel aj automatická prevodovka 9G-TRONIC so skrátenými časmi preradenia, ktorá je ochotná podržať otáčky aj v obmedzovači. Športový podvozok má vzduchové vankúše a nechýba ani športové riadenie s variabilným prevodom. Už tradične sa dá vyberať z piatich jazdných programov: Eco, Comfort, Sport, Sport Plus a Individual. Nastavenie podvozka má tri módy (Comfort, Sport, Sport Plus).
Na prednej náprave sa o spomaľovanie starajú perforované kotúče s priemerom 360 mm so 4-piestikovými pevnými strmeňmi, na zadnej náprave 360 mm kotúče s 1 piestikovými plávajúcimi strmeňmi. Pohotovostná hmotnosť je 1765 kg.
„Nový model E 43 4MATIC poskytuje kombináciu strhujúcej dynamiky jazdy a úspornosti zodpovedajúcej dnešnej dobe. Preplňovanie dvoma turbodúchadlami, výpožičky z motoristického športu a charakteristický dizajn AMG signalizujú našim zákazníkom už na prvý pohľad: aj nová Trieda E z dielne AMG ponúka nefalšovaný jazdný výkon, skombinovaný s najmodernejšou technikou a intenzívnym emocionálnym zážitkom,“ vyzdvihuje Tobias Moers, riaditeľ spoločnosti Mercedes-AMG.
Vzhľad výborne maskuje vysoký výkon sedanu
Ostré Éčko je napriek výkonnému motoru stále veľmi elegantné a dynamické schopnosti dobre maskuje. Príslušnosť k rodine AMG pri E 43 4MATIC potvrdzujú tri veľké otvory v spojleri predného nárazníka, rovnako ako 19-palcové disky AMG z ľahkej zliatiny s dizajnom piatich lúčov, pochrómované koncovky výfuku a imitácia zadného difúzora. Za príplatok môžete siahnuť aj po 20“ diskoch.
V kabíne sú oproti bežnému Éčku zmeny len v detailoch. Športové sedadlá majú zlepšenú bočnú oporu a červené ozdobné prešívanie. Čiernu kožu napa nájdeme na multifunkčnom športovom volante. V kabíne je aj displej s uhlopriečkou 11,4 cm (4,5"). E 43 4MATIC ponúka tiež viaceré prvky výbavy na želanie, napríklad sedadlá AMG so zvýšenou bočnou oporou.
Mercedes-AMG E43 4Matic príde prvým zákazníkom v septembri 2016. Premiéru mal na autosalóne v New Yorku. Čistokrvná verzia AMG má prísť začiatkom roka 2017 a pod kapotou bude mať veľmi pravdepodobne 4,0 litrový bi-turbo motor V8.