Rodinu elektrických áut označených trojcípou hviezdou vlani rozšíril sedan EQE, ktorý v mnohom vychádza z väčšieho a luxusnejšieho súrodenca EQS. Už pri septembrovej premiére spomínal Mercedes prípravu silnejších kúskov s podpisom AMG. Tieto slová sa dnes stali realitou, spoločný debut absolvovali dva varianty označené číslami 43 a 53.
Tri hodnoty maximálneho výkonu
Oba modely disponujú pohonom všetkých kolies, ktorý využíva špecifické elektromotory. Okrem iného majú výkonnejšie chladenie umožňujúce lepšie využívanie dynamického potenciálu. Upravený je napríklad systém rekuperácie, ten ponúka tri úrovne nastavenia. Zmenil sa tiež umelo generovaný zvuk pohonu.
Mercedes-AMG EQE 43 4Matic dosahuje najvyšší výkon 350 kW (476 k) a krútiaci moment 858 Nm. Na stovku sa dokáže z pokoja dostať za 4,2 sekundy, jeho zrýchľovanie sa zastaví na úrovni 210 km/h. Dojazd na jedno nabitie podľa cyklu WLTP dosahuje 462 až 533 km.
Silnejší model 53 4Matic+ má štandardne k dispozícii parametre 460 kW (626 k) a 950 Nm. Tradičnú disciplínu 0-100 km/h zvláda za 3,5 s a jeho najvyššie tempo je 220 km/h. Daňou za tieto cifry je kratší akčný rádius, ktorý predbežne dosahuje 444 až 518 kilometrov.
Záujemcovia o tento variant majú možnosť zvoliť si balík AMG Dynamic Plus. V prípade jeho voľby ponúka Mercedes v špičkovej verzii až 505 kW, čo je v prepočte 687 koní. K dispozícii je okrem toho 1 000 Nm. Akcelerácia na 100 km/h sa vďaka tomu skracuje na 3,3 sekundy a maximálna rýchlosť je posunutá na 240 km/h.
Elektrinu skladujú obe verzie v akumulátore s kapacitou 90,6 kWh. Možno ho nabíjať striedavým prúdom s výkonom 11 alebo 22 kW, prípadne jednosmerným dosahujúcim najviac 170 kW. Rýchle nabíjanie by malo za 15 minút priniesť dojazd 180 km. Mercedes pritom upozorňuje, že špičkovú akceleráciu dosiahne verzie EQE 43 len pri nabití na aspoň 50 %. V prípade modelu 53 to vyžaduje dokonca 70 %.
Špecifický podvozok aj brzdový systém
Samozrejme, okrem pohonu sa technické úpravy týkali aj ďalších komponentov. Štandardom je vzduchové pruženie AMG Ride Control+ s adaptívnymi tlmičmi, podvozok má okrem toho odlišné ramená náprav a náboje kolies. Stabilizátory nahradili tuhšie exempláre. Súčasťou sériového vybavenia je tiež riadenie zadných kolies, ktoré sa dokážu natočiť o 3,6 stupňa.
Nezabudlo sa ani na brzdový systém. Sériovo disponuje Mercedes-AMG EQE na prednej náprave šesťpiestikovými strmeňmi, ktoré hryzú do 415-milimetrových kotúčov. Vzadu použité brzdy jeden piestik a priemer tanierov 378 mm. Na želanie je k dispozícii karbónovo-keramické ústrojenstvo, pri ktorom je predná os vybavená až 440-milimetrovými kotúčmi.
Príplatkové brzdy si vyžadujú inštaláciu 21-palcových kolies, sériovo sú v blatníkoch dvadsiatky. Navonok sú zmeny decentné. Od doterajších vyhotovení elektromobilu sa športovo ladené kúsky odlišujú v prvom rade maskou chladiča s vertikálnymi rebrami a štítkami divízie z Affalterbachu. Zozadu ich možno okrem označení spoznať podľa väčšieho spojlera na veku batožinového priestoru.
Interiér obsahuje športové predné sedadlá, volant so sploštenou spodnou časťou a špecifické materiály zahŕňajúce karbónové obklady a čalúnenie mikrovláknom. Široké možnosti individualizácie sú samozrejmosť. Mercedes zatiaľ neprezradil, za koľko plánuje nové verzie predávať. Do obchodov by ich mal uviesť v priebehu tohto roka.
Zdroj: Mercedes-Benz