Minulá generácia Géčka s dodatkom 4x42 (postavená na základe typového radu W463 pred veľkou modernizáciou) vychádzala z modelu G500, a preto bola poháňaná štandardným štvorlitrovým osemvalcom M176 s maximálnym výkonom 422 koní. Ťažko povedať, či to zákazníkom bolo málo, je totiž fakt, sa prestavbou dynamika citeľne zhoršila. V každom prípade novinka je už technicky na báze aktuálne najsilnejšieho prevedenia AMG G 63.

To okrem iného znamená, že auto dostalo V8 s označením M177DE40AL, ktorý síce má rovnaký objem 3982 cm3, ale jeho výkon poskočil na 585 koní pri 6000 otáčkach za minútu a maximálny krútiaci moment sa zvýšil zo 610 na 850 newtonmetrov pri 2500 až 3500 ot./min.

Kým klasické „nízke“ AMG akceleruje s týmto motorom z miesta na stovku za 4,5 sekundy a má najvyššiu rýchlosť v závislosti na výbave obmedzenú na 210 alebo 240 kilometrov za hodinu, zodvihnutý variant 4x42 dá rovnaký šprint za rovných 5,0 sekundy. Maximálku k dispozícii zatiaľ nemáme, môžeme ale poslúžiť prevádzkovou efektivitou, ktorá – povedzme si to na rovinu – nie je práve dokonalá. Automobilka uvádza priemernú spotrebu podľa metodiky WLTP 20,1 litra na 100 km.

Čo Mercedes „na druhú“ získal na výkone, o to pre zmenu uberá na extréme, pokiaľ ide o jeho podvozok. Auto je tak ako aj v minulom vydaní postavené na portálových nápravách, ak sa ale pozorne pozriete na fotografie, nemôže vám ujsť to, že novinka má predsa len trochu civilizovanejšiu výšku. A porovnanie základných hodnôt dôležitých pri offroade to len potvrdzuje.

Kým staré auto malo svetlú výšku 450 milimetrov a bolo navrhnuté tak, aby bez ujmy zvládalo vodné plochy s hĺbkou 1000 mm, nové AMG má podvozok od cesty vzdialený „len“ 351 milimetrov a brod, do ktorého sa môžete bez obáv pustiť, by mal mať „iba“ 910 mm.

4x42 dostalo v základe 22-palcové disky a v kombinácii so zvýšeným zavesením to znamená, že dostanete o 113 mm vyššiu svetlú výšku v porovnaní so štandardným modelom. Predný nájazdový uhol je 42 stupňov, prechodový 36,8 stupňa a zadný 41,3 stupňa.

Aj kvôli väčším diskom, pneumatikám a širšiemu rozchodu má toto Géčko do strán vytiahnuté blatníky, pričom samotné nástavce sú upečené z uhlíkového kompozitu. Karbón bol využitý tiež pri výrobe všetkých ochranných bočných líšt a je z neho tiež kryt plnohodnotného 22-palcového rezervného kolesa.

Z rovnakého materiálu je aj hromada ozdobných prvkov v interiéri. Karbón nájdete na palubnej doske, vo výplniach dverí či na stredovej konzole. Vodič má k dispozícii tlačidlami ovládané uzávierky všetkých troch diferenciálov, alcantarou čalúnený volant, digitálny prístrojový panel, ale tiež obrazovku namiesto klasického vnútorného spätného zrkadla.

Cenu AMG G 63 4x42 v tejto chvíli nepoznáme, Mercedes však pripomína, že auto bude dostupné len istý obmedzený čas a dodáva, že ide o posledné Géčko svojho druhu. Čo tým má na mysli, asi nie je ťažké domyslieť si s ohľadom na nedávno predstavený elektrický koncept.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 21 obrázkov

zdroj: Mercedes