Iný pôvod ako evokuje meno
Meno novinky tak stelesňuje skôr výkony motora a schopnosti šasi, ako priame príbuzenstvo s dvojdverovým AMG GT. Dizajn nového typu ctí tvary moderných "hybridov" medzi kupé a sedanom, prirovnať ho môžeme napríklad k súčasnému Porsche Panamera. Zdá sa, že pôjde o jedného z najhorúcejších konkurentov. Keďže ide o vec vkusu, pozrite si rozsiahlu oficiálnu fotogalériu s 90 snímkami. Ako sa vám páči? Myslím si, že názory na vzhľad novinky budú ľudí deliť do dvoch skupín. :)
V8 a R6 motory s mohutným výkonom
Vzhľad je jedným z kľúčových atribútov pri kúpe tohto typu auta, avšak pre klasikov je to najdôležitejšie pod kapotou a plechmi. AMG GT 4-Door Coupé ponúknu s 3 motorizáciami. 4,0 l benzínové twin turbo V8 AMG GT 63 S poskytne mohutný výkon 639 koní a krútiak 900 Nm. Rovnaký motor, ale s nižším výkonom 585 koní a 800 Nm, bude aj v AMG GT 63. „Najslabší“ je AMG GT 53 s radovým 6-valcom, objemom 3,0 l a 435 koňmi a 520 Nm, podporený elektromotorom EQ Boost. Všetky verzie majú štandardne pohon 4Matic s preferenciou zadnej nápravy.
Osemvalce do V dostali aj vypínanie valcov. Silu motorov prejaví aj vonkajší vzhľad. Pre osemvalce sú typické výraznejšie prvky karosérie, ako zadný difúzor, lakovanie strmeňov, lichobežníkové koncovky výfukov (6-valec okrúhle) a iné. Štandardom pre všetky motorizácie je zadný aktívny spojler. Samozrejmosťou budú výbavové balíky, s ktorými si individualizujete športový Mercedes podľa vlastného gusta – Night paket, Chrome paket a dva Carbon Fiber pakety. Piaty Aerodynamics paket ovplyvní aj funkčnú stránku AMG GT 4-Door. Pridá pevné zadné krídlo, modifikované difúzory a predný nárazník.
Superšportové výkony osemvalcov
Špičkový AMG GT 63 S zrýchli na stovku za 3,2 sekundy a maximálka je 315 km/h. Slabšej verzii bez „S“ v názve trvá stovka za 3,4 s a ide 310 km/h. Oba osemvalce používajú 9-st. dvojspojkovú prevodovku AMG MCT s mokrými spojkami, natáčanie zadnej nápravy a vzduchové odpruženie. Radový 6-valec zrýchľuje z 0-100 km/h za 4,5 s a maximálne ide 285 km/h. Prevodovka je 9-st. AMG TCT s hydromeničom. Adaptívny podvozok spolupracuje s oceľovými pružinami. Elektromotor EQ Boost dokáže maximálne pridať 22 koní 250 Nm.
Poďme do interiéru. Nový AMG volant obsahuje fičúru Touch Control, s ktorým ovládate infotainment a jazdné režimy. Novodobou tradíciou Mercedesu budú dva 12,3 palcové displeje, umiestnené hneď vedľa seba. Viete si ich nastaviť do témy „classic“, „sport“ a „supersport“. Posledná menovaná zobrazuje navyše špecifické informácie počas jazdy, ako napríklad rozdelenie a dodávku výkonu.
Keďže ide o 4-dverové kupé, nezabudli ani na praktickosť interiéru. Vpredu môžete mať okrem športových sedadiel aj luxusné kreslá, vzadu je situácia obdobná. Executive lavica zabezpečí aj sklopné sedadlá rozdelené v pomere 40:20:40.
Modely AMG GT 63 S a GT 63 začnú predávať začiatkom roka 2019, neskôr príde GT 53 v polovici roka 2019.
Zdroj a foto: Mercedes-AMG