Iný pôvod ako evokuje meno

Meno novinky tak stelesňuje skôr výkony motora a schopnosti šasi, ako priame príbuzenstvo s dvojdverovým AMG GT. Dizajn nového typu ctí tvary moderných "hybridov" medzi kupé a sedanom, prirovnať ho môžeme napríklad k súčasnému Porsche Panamera. Zdá sa, že pôjde o jedného z najhorúcejších konkurentov. Keďže ide o vec vkusu, pozrite si rozsiahlu oficiálnu fotogalériu s 90 snímkami. Ako sa vám páči? Myslím si, že názory na vzhľad novinky budú ľudí deliť do dvoch skupín. :)

V8 a R6 motory s mohutným výkonom 

Vzhľad je jedným z kľúčových atribútov pri kúpe tohto typu auta, avšak pre klasikov je to najdôležitejšie pod kapotou a plechmi. AMG GT 4-Door Coupé ponúknu s 3 motorizáciami. 4,0 l benzínové twin turbo V8 AMG GT 63 S poskytne mohutný výkon 639 koní a krútiak 900 Nm. Rovnaký motor, ale s nižším výkonom 585 koní a 800 Nm, bude aj v AMG GT 63. „Najslabší“ je AMG GT 53 s radovým 6-valcom, objemom 3,0 l a 435 koňmi a 520 Nm, podporený elektromotorom EQ Boost. Všetky verzie majú štandardne pohon 4Matic s preferenciou zadnej nápravy. 

Osemvalce do V dostali aj vypínanie valcov. Silu motorov prejaví aj vonkajší vzhľad. Pre osemvalce sú typické výraznejšie prvky karosérie, ako zadný difúzor, lakovanie strmeňov, lichobežníkové koncovky výfukov (6-valec okrúhle) a iné. Štandardom pre všetky motorizácie je zadný aktívny spojler. Samozrejmosťou budú výbavové balíky, s ktorými si individualizujete športový Mercedes podľa vlastného gusta – Night paket, Chrome paket a dva Carbon Fiber pakety. Piaty Aerodynamics paket ovplyvní aj funkčnú stránku AMG GT 4-Door. Pridá pevné zadné krídlo, modifikované difúzory a predný nárazník.

Superšportové výkony osemvalcov

Špičkový AMG GT 63 S zrýchli na stovku za 3,2 sekundy a maximálka je 315 km/h. Slabšej verzii bez „S“ v názve trvá stovka za 3,4 s a ide 310 km/h. Oba osemvalce používajú 9-st. dvojspojkovú prevodovku AMG MCT s mokrými spojkami, natáčanie zadnej nápravy a vzduchové odpruženie. Radový 6-valec zrýchľuje z 0-100 km/h za 4,5 s a maximálne ide 285 km/h. Prevodovka je 9-st. AMG TCT s hydromeničom. Adaptívny podvozok spolupracuje s oceľovými pružinami. Elektromotor EQ Boost dokáže maximálne pridať 22 koní 250 Nm.

Poďme do interiéru. Nový AMG volant obsahuje fičúru Touch Control, s ktorým ovládate infotainment a jazdné režimy. Novodobou tradíciou Mercedesu budú dva 12,3 palcové displeje, umiestnené hneď vedľa seba. Viete si ich nastaviť do témy „classic“, „sport“ a „supersport“. Posledná menovaná zobrazuje navyše špecifické informácie počas jazdy, ako napríklad rozdelenie a dodávku výkonu.

Keďže ide o 4-dverové kupé, nezabudli ani na praktickosť interiéru. Vpredu môžete mať okrem športových sedadiel aj luxusné kreslá, vzadu je situácia obdobná. Executive lavica zabezpečí aj sklopné sedadlá rozdelené v pomere 40:20:40.

Modely AMG GT 63 S a GT 63 začnú predávať začiatkom roka 2019, neskôr príde GT 53 v polovici roka 2019.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 90 obrázkov

Zdroj a foto: Mercedes-AMG