Srdcom novinky z dielne AMG je 4-litrová V8-čka biturbo, ktorá produkuje 537 kW (730 k) a 800 Nm krútiaceho momentu, ktorý putuje len zadné kolesá. Daný motor je zároveň najvýkonnejšou V8-čkou od Mercedesu-AMG a ak neberieme do úvahy hypercar AMG One, ide o najvýkonnejšie AMG-čko. Najväčší výkon motora je k dispozícii v rozpätí 6700 – 6900 ot./min. s obmedzovačom na 7200 ot./min. Pohonná jednotka zároveň spolupracuje so 7-stupňovou prevodovkou DCT, ktorá radí v milisekundách a podľa Mercedesu tak najnovšie AMG z radu Black Series zrýchli z 0-100 km/h za 3,2 sekundy, pričom 200 km/h dosiahne za menej ako 9 sekúnd. Maximálna rýchlosť sa vyšplhá na 325 km/h, čo pri dnešných superšportoch nie je nič výnimočné, avšak výrazne aero prvky naznačujú, že AMG GT Black Series nebolo stvorené na jazdu po rovinkách.
Aero balíček ako z GT3
Aero prvky na aute sú tak prepracované a výrazné, až človeku navodia dojem, že je to auto kategórie GT4 alebo GT3. V skutočnosti až tak ďaleko od pravdy to nie je, nakoľko nové AMG skutočne čerpalo z vozidiel týchto kategórii. Predná mriežka chladiča je väčšia, keďže auto dostalo väčšie aj samotné chladiče. Okrem toho sa vpredu vyníma aj obrovský splitter, ktorý je manuálne nastaviteľný. Ten dopĺňajú aj dodatočné krídelká na prednom nárazníku, ktoré tam rozhodne nie sú len na parádu. Auto tiež disponuje veľkými náduchmi na prívod vzduchu na kapote a po stranách nárazníkov, ktoré slúžia ako na chladenie, tak aj na zefektívnenie aerodynamiky. Ak sa presunieme dozadu, oku neunikne obrovský dvojitý zadný spojler, ktorého sklon vrchnej strednej časti môže byť elektronicky pozmenený až o 20°. Krídlo dopĺňa kompletne nový zadný nárazník s dvojitým difúzorom. Skrátka toto auto je o prítlaku a šialenej aerodynamike. Keď už sme pri tom prítlaku, podľa meraní by malo pri rýchlosti 250 km/h tlačiť auto k vozovke viac ako 400 kg.
Auto je z veľkej časti z uhlíkového vlákna, ktoré môžeme vidieť napríklad na zadnom krídle, nárazníku, prednom splitteri, streche či kapote. A to sú len viditeľné karbónové prvky. Pod povrchom sa nachádza mnoho ďalších komponentov z uhlíkového vlákna. Mercedes tým nepochybne ušetril na hmotnosti, a výsledná váha tak dosahuje 1540 kg. Zároveň je to o 35 kg menej ako verzia GT R Pro.
AMG GT Black Series disponuje aj reguláciou podvozka (AMG Ride Control), ktorá monitoruje a následne automaticky upraví podľa potreby nastavenie tlmičov samostatne pre každé koleso. Auto zároveň jazdí na 19‘‘ kolesách vpredu a 20‘‘ vzadu, ktoré sú obuté v jedinečných papučkách Michelin Pilot Sport Cup 2 R MO. Hovorím jedinečné preto, lebo boli špeciálne upravené pre Black Series. AMG GT Black Series je prosto ultimátne náčinie na okruhy, s ktorým sa v bežný deň odveziete aj na nákupy. Avšak pri tom, ako bude nepochybne tuhé, na normálnych cestách to bude kostilam.
Čo sa týka ceny či počtu kusov, Mercedes vraj neplánuje vyrobiť len obmedzený počet, a tak by nemalo ísť o limitku, pričom cena za jeden kus bude 330-tisíc libier s daňou, čo je približne 365-tisíc eur. Cena nie je rozhodne nízka a s jeho malou využiteľnosťou mimo okruhov si už rovno môžete kúpiť pretekárske auto. Avšak pre budúcich záujemcov bude AMG GT Black Series k dispozícii už začiatkom roka 2021.
AMG Black Series rodinka
Zdroj, foto, video: daimler.com