Pretekárske náradie
Nový model Mercedes AMG GT R PRO, ktorého vyrobia len pár kusov, sa vyznačuje ešte lepšou dynamikou jazdy predovšetkým na pretekárskej trati. Vývoj ovplyvnili aj skúsenosti s pretekárskymi vozidlami Mercedes AMG GT3 a Mercedes AMG GT4. Úpravy prevzaté z motoristického športu možno rozdeliť do troch oblastí: podvozok, odľahčená konštrukcia a aerodynamika.
Nový podvozok AMG s nastaviteľnou svetlou výškou ponúka ešte viac možností, aby sa nastavenie dalo optimálne prispôsobiť konkrétnemu okruhu. Tak, ako v pretekárskom svete, si vodič môže nielen mechanicky nastaviť základ pruženia, ale teraz aj manuálne nastaviť mieru odskoku a útlmu tlmičov. To prebieha rýchlo a presne bez náradia prostredníctvom systému kliknutia s pevne zabudovaným ovládačom na tlmiči. Nastavenie tlakového stupňa sa okrem toho delí na vysokú (Highspeed) a nízku rýchlosť (Lowspeed). To ovplyvní vlastnosti pozdĺžneho a priečneho nakláňania, ako aj trakciu AMG GT PRO. Na prednej náprave sa používa nastaviteľný priečny torzný stabilizátor z ľahkých uhlíkových vlákien. Alternatíva na zadnej náprave je z ocele, je rovnako nastaviteľná a vďaka svojej dutej rúrovej konštrukcii prináša úsporu hmotnosti.
Už model Mercedes-AMG GT R disponuje kĺbovými ložiskami na spodných priečnych ramenách zadnej nápravy. Model Mercedes-AMG GT R PRO má teraz tieto ložiská aj na horných priečnych ramenách. Sú výrazne odolnejšie proti opotrebovaniu ako bežné puzdrá priečnych ramien a konštrukčne nemajú vôľu, čím sa nemení rozchod kolies a odklon ani pri vysokom zaťažení. Môžete tak jazdiť ešte presnejšie. Okrem samotnej podvozkovej mágie tu sú aj aerodynamické čary. Predný nárazník dostal novo navrhnutý splitter, dve aerodynamické krídelká na každom boku z kompozitu uhlíkových vlákien. Auto je opticky veľmi podobné špeciálu GT4.
K sériovej výbave modelu AMG GT R PRO patrí aj balík Track. Zahŕňa ochrannú klietku, štvorbodové bezpečnostné pásy pre vodiča a spolujazdca a hasiaci prístroj s hmotnosťou 2 kg. Výkon ostal nezmenený, takže 4,0 Biturbo V8 s výkonom 430 kW (585 k) a 700 Nm, ktoré posiela na zadné kolesá. Pri prvej previerke v Zelenom pekle sa testovaciemu pilotovi Marovi Engelovi podaril čas 7:04:621. Tým výrazne prekonal doterajší čas “klasického” AMG GT R. Pri vonkajšej jesennej teplote 12 stupňov môžeme očakávať, že sa Mercedes AMG GT R PRO vráti na jar, kedy už bude teplejšie a môžeme očakávať útok na magickú hranicu 7 minút.
Malé zmeny vonku, veľké vnútri
V krátkosti sa ešte vráťme k spomínanej modernizácii pre klasické verzie. Zvonku najviac upútajú nové predné LED High Performance svetlá a prepracovaná zadná časť. Tá teraz dizajnovo viac pripomína štvordverové AMG GT. Nové sú aj zadné svetlá a koncovky výfuku (AMG GT má okrúhle a AMG GT S a C lichobežníkové). Prevratnejšie zmeny sa udiali v interiéri. Ako si aj na základe porovnania môžete všimnúť, pribudlo niekoľko nových obrazoviek. Tradičné budíky nahradil digitálny prístrojový štít s uhlopriečkou 12,3 palca. Stredovej konzole dominuje takisto nový multimediálny displej s uhlopriečkou 10,25 palca. Výrazne rozšírené a ešte presnejšie funkcie ponúka AMG TRACK PACE. Je to virtuálny pretekársky inžinier, ktorý zaznamenáva údaje počas jázd na uzavretých pretekárskych tratiach. Funkcia AMG TRACK PACE je sériovo súčasťou infotainmentu COMAND Online a počas jazdy na pretekárskej dráhe zaznamenáva viac ako 80 rôznych údajov. Motorová ponuka ostala nezmenená.
Takto vyzeral interiér pred faceliftom
A takto vyzerá teraz.