Že dokáže Tesla Model S P85D poraziť aj „pekelnú mačku“ sme sa presvedčili pred dvomi týždňami. Čo ale také AMG GT S ? Mercedes má výkon 510 koní a poháňané zadné kolesá, Tesla má 700 koní a 4x4. Po prečítaní týchto hodnôt by mali niektorí ľudia o víťazovi jasno. Nesmieme však zabúdať na váhu, ktorá je v tomto prípade kľúčová. Elektrická Tesla váži 2230 kg a Mercedes 1570 kg (hodnoty sú udávané bez vodiča), čo je rozdiel až 660 kg. Mercedes má teda oveľa lepšie parametre v porovnaní výkon/váha. Zo začiatku to síce vyzerá, že vyhrá Tesla, ktorá doslova vystrelí, Mercedes ju však po niekoľkých sekundách dobehne a poradie sa mení.
No tak elektricka tesla naozaj impozantne vypalila z miesta asi hlavne vdaka pohonu 4x4 ale ako bolo v clanku o 660 kg lahsi AMG musel vyhrat aj ,,iba,, zo zadnym nahonom Ta uspora vahy oproti tesle je obrovska
@car_guyPodľa kolegov z autoforum.cz, ktorý na AMG-GT jazdili, nemal Mercedes v tomto videu zapnutú funkciu "Race Štart". Vraj by vyštartovalo rýchlejšie ale to nemôžem potvrdiť, nakoľko som na ňom ešte nejazdil.
Podľa mňa ide o okamžitý moment, ktorý dokáže dodať elektromotor.
myslim ze Tesla ma daleko mensiu maximalnu rychlost - teda do tych povedzme 130 az 150km/h ma navrch alebo je plusminus rovnaka, potom uz brutalne spalovanie Medveda dorovna handicap a prevazi. Mam dojem ze Tesla proste nejde tristo...
V kazdom pripade su to paradne rychle masinky, jedna aj druha.
Vedel by mi niekto seriozne vysvetliť prečo napr taka tesla nema aspon nejaku primitivnu blbuvzdornu 2stupnovu prevodovku, prečo je to taký problém nahodiť na elektroautá? nevidim jedinu prekažku prečo by elektro auta nemohli mať prevodovku, dosahovať vyššie rýchlosti a zrejme aj efektivnejšie kedže elektromotor by nemusel točiť take točky, minimalne hlučnosť piskotu by sa mohla znižiť nie?
Mna aj tak viac fascinuje Tesla. Vysoky nastup krutiaceho momentu pri elektromotore sa neda porovnat so spalovacim motorom. AMG zacalo vyhravat pri rychlostiach na SK nepovolenych :) Takze auto na beznu prevadzku, mesto, dialnice, okrsky..Tesla by mala mat navrh vsade pri priamej akceleracii.
@FurtyDo auta na beznu prevadzku sa treba v prvom rade dostat. Vzhladom na nespolahlivost vysuvnych kluciek na Tesle sa majitelom casto stava, ze chodia taxikmi :) a zda sa, ze je to celkom bezny a casty problem, staci prejst Tesla fora :)