Spôsob, ako znížiť oneskorenie nástupu turba, ktorému sa jednoducho hovorí turbo lag, je na svete zhruba od 80-tych rokov v podobe ALS. Tento systém udržiava otáčky turba s následným rýchlym nástupom jeho tlaku. Používa sa však takmer výhradne len v motoršporte, predovšetkým v rally. U cestných automobilov sa nepoužíva hneď z niekoľkých dôvodov. Prvým je, že by ste asi ohluchli. Sprievodným javom ALS-ka je totižto rachot, praskanie a aj plamene z výfuku. Ďalším dôvodom jeho absencie u cestných áut je, že dlhodobým používaním poškodzuje motor, samotné turbo a aj výfuk. Preto nemá veľký zmysel inštalovať tento systém do bežných áut. 

Mercedes-AMG však prišiel s riešením, ako eliminovať turbo lag bez použitia ALS-ka. V spolupráci s Garrett Motion vyvinuli elektrické turbo, ktoré je adaptované z Formuly 1. To podľa AMG kombinuje rýchlu odozvu malého a veľkú výkonnosť väčšieho turbodúchadla.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Ako teda eliminovali turbo lag? 

Použili elektromotor, ktorý udržuje otáčky turba. Dokonca aj pri nízkych otáčkach motora, keď produkuje menej výfukových plynov. Použitím elektromotora sa nielen zvýšila odozva, ale aj znížili emisie. Samotný elektromotor má pritom len 4 cm a je integrovaný priamo na hriadeli turbodúchadla, konkrétne medzi kolesom turbíny na strane výfuku a kolesom kompresora na strane prívodu čerstvého vzduchu. Jeho účinok nastupuje v prípade, že výfukové plyny nedokážu udržať dostatočné otáčky turba (max. ot./min. dokážu dosiahnuť hodnotu až 170 000), stojíte na brzde, alebo jednoducho nepridávate plyn. Ak však zošliapnete plynový pedál, k dispozícii máte plnú výkon turba a v podstate nulové oneskorenie. Tento systém tak v princípe môžeme nazvať aj elektrické ALS. 

Technológia elektrického turba je známa z F1, no vôbec prvýkrát bude použitá pri sériovom produkčnom modeli Mercedesu. Otázkou však zostáva, v ktorom? Špekuluje sa, že prvým autom, ktoré bude z tejto technológie profitovať, bude AMG GT Black Series. 

Zdroj: daimler.com