Rázvor novinky by mal byť na úrovni 2 729 mm, teda toľko, čo má aj hatchback. Ak skutočne príde do predaja aj trieda CLA ako štvordverové kupé a 5-dverový Shooting Brake, k tomu GLA, bude mať zákazník na výber celkovo až 5 rôznych mutácií verzie A-Class. Napriek veľmi veľkej tvarovej a koncepčnej príbuznosti, na rovinu, ide takmer o rovnaké auto, je Mercedes odhodlaný ponúkať oba modely súčasne. Pripomína to situáciu z pred dvoch desaťročí, keď VW ponúkal súčasne dve identické autá s menami VW Bora Variant a VW Golf Variant. Viac to už nezoopakovali, prečo asi?
Sedan je v Európe prakticky na vymretie. V Číne však majú veľkú obľubu. Mercedes to na starom kontinente skúsi aj s triedou A.
Voči predĺženej verzii L sedan zmenšili rázvorom o 60 mm. Batožinový priestor pojme 420 l, menší otvárací priestor však voči hatchbacku bude komplikovať naloženie rozmernejších vecí. Unikátom je nový sedan v oblasti aerodynamiky, koeficient odporu vzduchu prekonal aj doterajší svetový rekord pre sériové auto Mercedesu CLA Coupe. Nový sedan prichádza s hodnotou cx na úrovni 0,22.
Predná časť je prakticky na nerozoznanie od hatchbacku. LED svetlá môžu využívať aj Multibeam LED, samozrejme za príplatok. Odlišnosť je od B-stĺpika, kde karoséria získava proporcie sedanu. K dispozícii budú balíky výbav Style, Progressive alebo AMG Line, prípadne na začiatku dostupná verzia Edition 1.
Infotianment MBUX bude dostupný aj v novom sedane, avšak za príplatok.
Interiér je na tom podobne, ako hatchback. K dispozícii bude s dvoma 7-palcovými displejmi, jedným 7-palcovým a jedným 10,25-palcovým alebo v najvyššej konfigurácii s dvoma 10,25-palcovými displejmi. Za príplatok aj infotainment MBUX s naučením sa niektorých fráz.
Začiatok predaja je z hľadiska motorov rovnaký ako pri hatchbacku. Zážihovým základom je A 200 s 1,3-litrovým štvorvalcom s 120 kW (163 k). Vznetový základ je A 180 d s 1,5-litrovým štvorvalcom a 85 kW (115 k). Obe motorizácie sú na začiatok dostupné len s dvojspojkovou 7-stupňovou prevodovkou DCT.
Zdroj foto: Mercedes-Benz