Zmienku o motore z Dacie z nadpisu berte s nadhľadom, faktom každopádne zostáva, že pod prednou kapotou kompaktného plug-in hybridného modelu CLA 250e sa skutočne nachádza prepĺňaný štvorvalec H5H s objemom 1,33 l (vŕtanie x zdvih 72,2 x 81,4 mm) pochádzajúci zo spoločného vývoja koncernov Daimler a Renault-Nissan. A hoci rovnaký motor nájdete aj pod kapotami Renaultov či Dacií, neznamená to, že ide o lacný výbehový agregát. Opak je pravdou, nástupca problémového štvorvalca 1.2 TCe (H5F) sa omnoho rýchlejšie dostáva na prevádzkovú teplotu, disponuje elektrickým ovládaním časovania obidvoch vačkových hriadeľov, hydraulickým vymedzovaním ventilovej vôle, elektricky regulovaným turbodúchadlom, chladenými výfukovými zvodmi, valcami so stenami s plazmaticky „nanesenou“ ochrannou vrstvou (tzv. Bore Spray Coating) a rozsiahlym použitým syntetického diamantu na klzných plochách. V Mercedese CLA 250e je pritom použitá jeho najvýkonnejšia verzia naladená na 118 kW (160 k) a 250 Nm.
Plug-in hybridný pohon 250e (určený pre modely s priečne uloženým motorom) fabrika montuje do modelov A, A sedan, CLA, CLA Shooting Brake a GLA.
S elektromotorom pri nohách
Plug-in hybridné CLA však k motoru 1.33 TCe pridáva ešte synchrónny elektromotor s permanentným budením (vložený medzi spaľovací motor a dvojspojkovú prevodovku 8G-DCT) s výkonom 75 kW (102 k) a krútiacim momentom 300 Nm, ktorý je napájaný z li-ion batérií s celkovou kapacitou 15,6 kWh. Tie sú výrobkom nemeckej spoločnosti Accumotive (100 % dcérska spoločnosť koncernu Daimler), sú chladené vodou a celý blok batérií umiestnený pod zadnými sedadlami je ťažký 150 kg. Kvôli nemu sa musela nádrž na benzín premiestniť tesne za zadnú nápravu. To však nie je všetko, zástavbové rozmery komponentov hybridného pohonu zabrali miesto pre výfukové potrubie, to sa preto skrátilo a končí sa v stredovom tuneli pod autom. Batérie je možné dobíjať jednosmerným aj striedavým prúdom, pri dobíjacom výkone 7,4 kW sa vybitá batéria dostane z 10 na 100 % kapacity údajne za 1 h 45 min., pri dobíjaní jednosmerným prúdom s výkonom 24 kW sa z 10 na 80 % kapacity dostanete už za 25 minút.
CLA 250e používa tretiu generáciu hybridného pohonu, ktorý poskytuje systémový výkon 160 kW (218 k) a 450 Nm. To sú už pomerne slušné parametre, takže aerodynamicky tvarované CLA sa s ním rozbehne až na 240 km/h (rovnako motorizované A-čko s väčším aerodynamickým závlekom karosérie sa rozbehne len na 235 km/h), z 0 na 100 km/h sa dostane za 6,8 s a na čo je výrobca asi najviac hrdý, v kombinovanom cykle má spotrebu 1,5 l/100 km + 15 kWh elektrickej energie. Ešte zaujímavejšia je však informácia, že auto utiahne príves ťažký až 1,6 t (hybridné modely dnes často nemôžu ťahať žiadne prívesy).
Zásluhou dobrej aerodynamiky je plug-in hybridné CLA rýchlejšie, než rovnako motorizované Á-čko 250e.
S elektrickým dojazdom 79 km
Podľa výskumov automobilky Mercedes-Benz je až 90 % jázd záujemcov o takéto auto kratších ako 50 km a dokonca až 96 % je kratších ako 100 km. Do akej miery sa dajú brať tieto prieskumy reálne, netuším, každopádne na jedno nabitie zvládne CLA 250e údajne až 79 km, pričom max. rýchlosť je v elektrickom režime limitovaná na 140 km/h.
Či majú podobné plug-in hybridné autá zmysel, je nateraz úplne jedno. Z pohľadu výrobnej ceny a pravdepodobne ani prírody momentálne možno ešte nie (ide o podiel elektrickej energie vyrábanej z obnoviteľných zdrojov), automobilky však nemajú inú možnosť. Čo je však dôležité, ukazuje sa, že postupný vývoj môže dostať aj plug-in hybridné autá na úroveň, aby mohli byť plnohodnotnou alternatívou k elektrickým autám s obmedzeným dojazdom. Otázkou zostáva, ako bude legislatíva v budúcnosti počítať ich emisie, pretože súčasný stav, kedy sa vyrobená elektrická energia do celkových emisií vôbec nepočíta, je postavený na hlavu a zaváňa účelovým znevýhodňovaním áut so spaľovacími motormi. Pre úplnosť len dodám, že plug-in hybridný pohon s obchodným označením 250e montuje fabrika aj do modelov CLA Shooting Brake, A, A sedan a GLA.