Mercedes nedávno zmenil svoje označovanie modelov, keď zjednotil kategóriu terénnych áut (G-classe) a triedu roadsterov (z SLK je SLC). V tejto nomenklatúre prichádza aj nový elektromobil EQC, kde ho písmenko C predurčuje do segmentu stredne veľkých SUV. V tejto kategórii už poznáme konkurentov ako napríklad BMW iX3, Tesla Model X alebo Jaguar I-Pace, i keď Mercedes chce novinku zaradiť do vlastnej kategórie crossoverov. Konkrétne medzi SUV a SUV kupé (alebo SAV a SAV kupé).
Predná časť veľmi nepripomína súčasné autá značky, veľká maska je spojená so svetlometmi. Tie sú s technológiou Multibeam LED na špici v oblasti osvetľovacej techniky. Zadná časť dostala spojené zadné svetlá, dizajnový jazyk posledných modelov Porsche, alebo Audi je až náramne podobný.
Schválne, ktorého výrobcu vám pripomína EQC odzadu?
Interiér využíva najnovšiu generáciu infotainmentu MBUX, ktorý mal svetovú premiéru v malom Ačku. Samozrejme je upravený pre použitie v elektromobile. Ventilačné mriežky sú netypicky pre nové Mercedesy horizontálne (bočné vertikálne), ovládanie klimatizácie je však už v duchu značky.
Na 100-ku za približne 5 sekúnd
Pohonnou jednotkou sú 2 elektromotory (jeden na prednú a jeden na zadnú nápravu) s 300 kW (408 k) a maximálnym krútiacim momentom 765 Nm. Maximálna rýchlosť je elektronicky obmedzená na 180 km/h, zrýchlenie z 0 na 100 km/h je však na tak veľký automobil veľmi pôsobivé, len 5,1 sekundy. Za to vďačí aj pohonu všetkých kolies.
Kapacita akumulátora je 80 kWh, jeho hmotnosť je nemalých 650 kg. Tým stúpla aj bežná prevádzková hmotnosť až na 2 425 kg, čo už nie je málo ani na veľké GLS, nie to na automobil úrovne GLC. Kombinovaná spotreba by podľa značky mala dosiahnuť hodnotu 22,2 kWh/100 km a dojazd na 1 nabitie by mal byť podľa starej normy NEDC 450 km. To je však veľmi nereálne číslo, skôr to bude okolo 300 km. Nabíjanie jednosmerným prúdom by malo nabiť akumulátor z 10 na 80 % za približne 40 minút.
Miesto okrúhlych vetracích otvorov má novinka obdĺžnikové.
Množstvo asistenčných systémov je v tejto triede samozrejmosť, EQC nebude výnimkou. Výroba novinky má začať budúci rok v továrni v Brémach. Prví zákazníci by si mohli na novom EQC zajazdiť tiež už budúci rok v lete. Cena však zatiaľ nebola stanovená, zatiaľ si ju ani netrúfam odhadnúť.
Zdroj foto: Mercedes-Benz