Ochrana dospelých
V prvej skúmanej disciplíne získal Mercedes EQS perfektných 96 percent. Podľa komisárov ostal pri čelnom náraze priestor pre posádku stabilný a karoséria ochránila posádku na predných aj zadných sedadlách. Automobil má okrem iného aj stredový airbag medzi prednými sedadlami, priemerné hodnotenie však dosiahol pri bočnom náraze na protiľahlú stranu. Pohyb figuríny vodiča smerom ku stredu vozidla bol o niečo intenzívnejší.
Ochrana detí
Ani v ochrane detí nie je na tom EQS horšie a získalo až 91 percent všetkých bodov. Pri oboch typoch nárazu (čelnom i bočnom) zaznamenali snímače detských figurín hodnoty, ktoré pre najmenších cestujúcich nepredstavujú žiadne riziko. Mimochodom, spolujazdcov airbag sa automaticky deaktivuje pri upevnení detskej sedačky na sedadlo proti smeru jazdy.
Ochrana chodcov
Aktívna kapota fungovala v novom EQS bez problémov, na lepších ako 76 percent to však nestačilo. Systém funguje dobre a zaznamenáva rôzne výšky postavy, horšie to bolo ale s ochranou panvy. Systém núdzového brzdenia pred chodcom či cyklistom zabral bezchybne a dokázal zabrániť väčšine kolízií.
Asistenčné systémy
Autonómny brzdový asistent fungoval dobre vo všetkých hodnotených disciplínach, iba pri odbočení a krížení jazdnej dráhy s oprotiidúcicm vozidlom ho komisári hodnotili horšie. Celkový výsledok v tejto kategórii 80 percent zaručil modelu EQS zisk 5 hviezdičiek a zaradenie do kategórie najbezpečnejších áut na trhu.