Aby sme nezavádzali, hneď na úvod máme pre vás výsledné parametre. Automobil prešiel 1010 kilometrov, ostával mu dojazd na ďalších 309 kilometrov a priemerná spotreba sa ustálila na pozoruhodnom čísle 7,4 kWh/100 km. Iste, pre majiteľa Dacie Spring to nemusí byť taká rekordná hodnota (kto vie jazdiť, dokáže za takéto hodnoty „preplávať“ mesto aj v uvedenom malom elektromobile), ale to sú kategoricky odlišné autá.
Takže späť k EQXX. Spotreba 7,4 kWh/100 km by mala byť ekvivalentom 0,9 l/100 km, čo sa náramne podobá normovanej spotrebe už spomínaného Volkswagenu XL1. Testovacia jazda trvala 14 hodín a 42 minút, z toho bolo vozidlo v pohybe 12 hodín a 45 minút. Priemerná rýchlosť vrátane zastávok teda bola 68,7 km/h.
Solárna strecha mierne pomohla
Solárna strecha podľa Mercedesu nabila trakčnú batériu 1,8 kWh energie a pridala dojazd približne 24 kilometrov. K tomu je samozrejme nutné dodať, že trasa viedla zo Saudskej Arábie do Spojených arabských emirátov a prebiehala od rána 4:15 h do 18:57 h večera, teda prakticky stále počas ideálneho slnečného dňa, pridaný akčný rádius vďaka slnku zase taký zásadný nebol. Vonkajšia teplota sa podľa dostupných údajov pohybovala okolo 34 °C a klimatizácia mala byť zapnutá (tá ale v elektromobile „berie“ len malé množstvo energie). Mercedes-Benz sa pritom hrdí, že množstvo prvkov z tohto vozidla má prejsť do sériovej podoby v chystaných nových modeloch.
zdroj: Mercedes-Benz