Interiér Mercedes-Benz SLS AMG GT3
Na rozdiel od sériových automobilov zodpovedá v SLS AMG GT3 za prenos sily šesťstupňová závodná prevodovka so sekvenčným radením. Namontovaná je priamo na zadnej náprave a s motorom má prostredníctvom torque tube (rúry z CFK - plast spevnený uhlíkovým vláknom) tuhé spojenie v ohybe aj v krútiacom momente.
Dlhý rázvor, nízko položené ťažisko a široký rozchod poskytujú SLS AMG precízne vlastnosti pri zatáčaní, prvotriednu agilitu, nízku zotrvačnosť hmoty pri spontánnych zmenách smeru a vysoký medzný rozsah v zákrutách. Ľahký hliníkový podvozok s dvojitými priečnymi trojuholníkovými ramenami na obidvoch nápravách disponuje pri menšej výške vozidla prispôsobiteľnou kinematikou. Rozmanité možnosti nastavenia mu dovoľujú optimálne prispôsobenie konkrétnemu charakteru pretekárskej trate a rozličným poveternostným podmienkam.
Hrebeňové riadenie s priamejším prevodom a posilňovačom podporuje v SLS AMG GT3 zasa agilnú ovládateľnosť. Za 18-palcovými diskami z ľahkých zliatin s centrálnym uzáverom sa o efektívne a stabilné spomaľovanie stará závodná oceľová brzdová sústava. Všetky štyri brzdové kotúče vozidla sú odvetrané, drážkované a dierované. Antiblokovací systém so špeciálnym pretekárskym nastavením je inštalovaný sériovo.
Mercedes-Benz SLS AMG GT3
V interiéri SLS AMG GT3 dominuje funkčná atmosféra pretekárskeho automobilu. Škrupina sedadla (tvaruje sa individuálne na mieru vodiča) má šesťbodový bezpečnostný pás a je v bezpečnostnom ráme z CFK. Bezpečnostný rám zoskrutkovaný s bezpečnostnou klietkou vozidla a hliníkovou konštrukciou Spaceframe poskytuje vďaka svojmu špeciálnemu tvaru výrazne zlepšenú ochranu.
Optimálne v zornom poli pilota je umiestený centrálny displej, ktorý okrem iného informuje o rýchlosti, otáčkach motora, prevádzkových teplotách, okruhových časoch, či zvolenom prevodovom stupni. Závodný volant s páčkami radenia umožňuje dokonalú kontrolu nad vozidlom; rýchlouzáver dverí podstatne uľahčuje nastupovanie a vystupovanie. Pomocou spínačov na tlmiči nárazov volantu vodič zasa aktivuje napríklad rádiové spojenie s boxom, svetelnú húkačku alebo funkcia pitia. Na stredovej konzole môže vodič tiež nielen naštartovať motor alebo nastaviť kontrolu trakcie, ale aj zaradiť spiatočný prevodový stupeň, či v krajnom prípade aktivovať integrovaný hasiaci systém. K dispozícii má aj možnosť nastavenia a vyváženia bŕzd.
zdroj: Mercedes-Benz