Vylepšený 6,2-litrový motor V8 AMG poskytuje maximálny výkon až 420 kW/571 k pri 6800 ot./min., a tým robí z vozidla SLS AMG jeden z najsilnejších športových automobilov vo svojom segmente. V spojení s nízkou hmotnosťou vozidla sa dá vypočítať hmotnosť na jednotku výkonu 2,84 kg/k. Maximálny krútiaci moment 650 Newtonmetrov dosahuje osemvalcový motor pri 4 750 otáčkach. Z nuly na 100 km/h zrýchli auto s krídlovými dverami za 3,8 sekundy, najvyššia dosahovaná rýchlosť predstavuje 315 km/h (všetky hodnoty sú predbežné). Vysokootáčkový motor V8, interne nazvaný M159, so zdvihovým objemom 6 208 kubických centimetrov bol oproti základnej pohonnej jednotke M156 kompletne prepracovaný a vykazuje typické znaky výkonných pretekárskych motorov.


Medzi dôležité opatrenia na zvýšenie výkonu patria kompletne novo vyvinutá nasávacia sústav, prepracované ovládanie ventilov a rozvodových hriadeľov, použitie zberného potrubia z oceľových rúr s optimalizovaným prúdením a otvorenie výfukovej sústavy. Tým je možné dosiahnuť výrazne zlepšené plnenie valcov, ktoré spôsobuje nárast výkonu na 420 kW/571 k pri maximálnom krútiacom momente 650 Nm. Osemvalec agilne reaguje na pohyby plynového pedála a v celom rozsahu otáčok prejavuje jednoznačne výraznejšiu točivosť. Prechodom na mazanie so suchou kľukovou skriňou sa dosiahla výrazne nižšia poloha pohonnej jednotky vo vozidle. Z toho vyplývajúci pokles ťažiska vozidla umožňuje vysoké priečne zrýchlenie a vedie ku strhujúcej jazdnej dynamike.

<p>Mercedes-Benz SLS AMG pri testoch</p>
Riešenie uloženia motora v strede za prednou nápravou spolu s uložením typu Transaxle sa podpisuje na takmer ideálnom rozdelení hmotnosti 48% vpredu k 52% vzadu

Svoju silu odovzdáva 6,2-litrový motor V8 AMG cez obzvlášť ľahký hnací hriadeľ z karbónu na zadnú nápravu – podobne ako pri cestných pretekárskych vozoch DTM triedy C. Prevodovka je umiestnená na zadnej náprave (princíp Transaxle) a cez „Torque Tube“ je pevne spojená so skriňou motora. V Torque Tube (angl. „Torque“ = krútiaci moment, „Tube“ = rúra) rotuje karbónový hriadeľ rýchlosťou otáčok motora. Výhody tohto nákladného riešenia ležia v tuhom spojení medzi motorom a prevodovkou, a tým v optimálnom podchytení vznikajúcich síl a momentov. Za prenos sily zodpovedá nová dvojspojková prevodovka AMG prostredníctvom siedmych prevodových stupňov.

 

Ešte lepší brzdný výkon ako aj nízke hmotnosti neodpružených častí vozidla garantuje novovyvinutá, voliteľná keramická kompozitná brzdová sústava s brzdovými kotúčmi s ešte väčšími rozmermi. Na základe svojej vysokej tvrdosti disponujú keramické brzdové kotúče ešte vyššou tepelnou bezpečnosťou a rovnako sa vyznačujú nižšou hmotnosťou oproti klasickým oceľovým o cca 40 percent. Fáza konceptu a vývoja pre superšportové vozidlo začala v poslednom štvrťroku 2006. Do konca roku 2009 bude ukončené intenzívne testovanie vozidiel. Uvedenie na trh bude začiatkom roka 2010.

 

Tu nájdete fotografie interiéru Mercedes-Benz SLS AMG

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 8 obrázkov