Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 4 obrázkov
Mercedes-Benz A45 AMG je vôbec prvým áemgéčkom s motorom naprieč.

Od podlahy zmenený koncept a poňatie III. generácie A klasse dáva nádej všetkým milovníkom hatchbackov a najnovšie už aj hothatchom! Nie je žiadným tajomstvom, že AMG si bez ostychu vezme do parády všetko čo má na kapote trojcípu hviezdu. V mnohých prípadoch len nechápavo krútime hlavami. Veď komu už na čo je G AMG, R AMG či dokonca GL AMG?!

Naopak, AMG má doslova povinnosť pripraviť verziu nového A! Práve o nej na verejnosť prenikli prvé infos. Bude mať označenie A45 AMG, bude mať poháňané obe nápravy a najväčšími nepriateľmi budú Audi RS3 a BMW M135i.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 8 obrázkov

Ostré áčko bude mať pod kapotou ďaleko najmenší motor spomedzi konkurentov. Pôjde o ostro ladenú prepĺňanú verziu A250 s motorom M270. Na miesto 211 k však ponúkne až 335 koní a čosi cez 400 Nm. Šéf vývoja AMG, istý Tobias Mörs pre britský Autocar prezradil: "Našim cieľom bolo vyrovať sa 2,5 litrovém 5 valcu v RS3. Takmer sa to podarilo. S ohľadom na prísne sledované emisie to iste nebola ľahká úloha. Audi ponúka 340 k a 450 Nm. BMW M135i dá 320 k a tiež 450 Nm.


Superostré Áčko sa dokáže rovnať konkurentom nie len parametrami, ale aj technikou. Medzi motorom a kolesami bude 7-stupňová dvojspojková prevodovka 7G-DCT a pohon oboch náprav cez systém Haldex. Ladiči v Affalterbachu nastavili Haldex tak, aby pri nakládačke posielal viac než polovicu sily na zadné kolesá a tým viac pripomínal jazdné vlastnosti ostatných AMG modelov.

Presné dynamické parametre zatiaľ známe nie sú, no AMG vraj dorovnáva schopnosti BMW M135i. El. obmedzená maximálka 250 km/h je nutná samozrejmosť. Paľba na stovku z miesta má byť cca čosi nad 5s. Na palube bude tiež Start-Stop systém, alebo inteligentné ovládanie elektrických periférií. A45 AMG má byť najúspornejším modelom z tejto ostrej ponuky. To by pri najmenšom objeme motora naozaj nemal byť úplný zázrak, ale je to dobrý argument pre reklamu.



Aby A45 AMG nebol len fešák pre ulice veľkomesta, ladiči mu prekopali podvozok. Má hrubšie stabilizátory, silnejšie tlmiče, tuhšie silentbloky... no pre úsporu nákladov sú ramená rovnaké ako v A250. Auto má však väčší rozkrok vpredu aj vzadu. Ladenie podvozka a brzd prebiehalo aj na povinnom ihrisku, na Nurburgringu. Riadenie bude mať elektro-hydraulický posiľňovač s vyššou presnosťou v základnej polohe a väčším odporom v riadení.


Vzhľad nového ostrého Áčka ešte nie je známy, no dá sa predpokladať, že bude veľmi podobný tomu na obrázkoch. Do predaja má prísť začiatkom budúceho roka s cenou nad 37 000 €.