Atraktivita dizajnu ostáva zachovaná. Keď som písal o prvých obrázkoch tohto ostrého sedanu, napísal som, že vyzerá obyčajne. Mením názor. CLA 45 AMG má síce málo dizajnových extravagancií, no AMG krásu vyšperkovalo rôznymi detailmi ako maska chladiča, malé čierne prítlačné krídelká alebo zliatinové disky. To všetko zdokonaľuje jeden z najlepších dizajnov dneška. Štandardnú výbavu tvoria bixenónové svetlomety vpredu a LED svetlá vzadu, ktoré pripomínajú krídla. Interiéru dominujú športové sedačky s imitáciou kože ARTICO spolu s červeným prešívaním. Na prístrojovej doske nájdete okrem iného aj brúsený hliník.
Mercedes CLA 45 AMG je však najmä o výkone a dynamike. Pod kapotou pracuje 2,0 litrový preplňovaný štvorvalec AMG s maximálnym výkonom 265 kW (360 k) spolu s krútiacim momentom 450 Nm. Z názvu si určite pamätáte, že ide o najsilnejší sériovo vyrábaný štvorvalec na svete.
S pohonom všetkých kolies AMG 4MATIC a so 7 stupňovou prevodovkou AMG SPEEDSHIFT DCT dokáže táto zostava dosiahnuť 100 km/h za 4,6 sekundy. Maximálna rýchlosť je elektronicky obmedzená na 250 km/h. Motor spĺňa normu Euro 6 a jeho priemerná spotreba by mala dosiahnuť 6,9 l/100 km. Turbodúchadlo Twinscroll dokáže vyvinúť maximálny plniaci tlak 1,8 baru.
Najsilnejší sériovo vyrábaný štvorvalec dokáže vďaka prepĺňaniu Twin Scroll dosiahnuť výkon 265 kW (360 k) spolu s maximálnym krútiacim momentom 450 Nm.
Neviem ako vy, ale ja som si toto auto pripísal do zoznamu svojej garáže snov.
Tvorcovia sa pohrali aj s výfukovou sústavou. Lepšie povedané, vymenili ju. Nový športový výfuk má elektronicky riadenú klapku, ktorá pochádza z modelu SL 55 AMG. O zvukové efekty je teda postarané.
V AMG majú pekný zvyk, že každý motor vyrobí len jeden technik. Platí to v prípade 8 alebo 12 valcových motorov. Nie je dôvod, prečo by to v prípade štvorvalcových agregátov malo byť inak. Na každom motore nájdete aj odznak s podpisom technika, ktorý ho vytvoril.
Dvojspojková prevodovka má okrem 7 stupňov aj tri jazdné programy, funkciu medziplynu a RACE START pre čo najlepšie zrýchlenie.
Systém pohonu všetkých kolies AMG 4MATIC primárne posiela výkon na prednú nápravu. V prípade potreby dokáže silu rozdeliť medzi prednými a zadnými kolesami v pomere 50:50. V porovnaní s konkurenčnými systémami je tento o 25% ľahší.
Podvozok CLA 45 AMG je vybavený tuhšími strmeňmi náprav a tuhšími ložiskami v spodnej oblasti ramien. Zadná náprava s lichobežníkovými ramenami je úplne nová.
AMG vybavilo CLA vysokovýkonným brzdovým systémom. Jeho perforované kotúče majú rozmery 350 x 32 mm vpredu a 330 x 22 mm vzadu.
Predaj Mercedesu CLA 45 AMG začne v júli tohto roku a jeho uvedenie na trh odštartuje v septembri 2013.
Zdroj: tlačová správa
Prečítajte si aj: Test Mercedes Benz GLK 220 CDI