Ako z príručky „životného cyklu automobilu“ Mercedes modernizuje druhú generáciu triedy CLA presne štyri roky od premiéry. Obe karosárske verzie dostali pri tejto príležitosti prepracovaný dizajn prednej i zadnej časti s revidovanou mriežkou chladiča, novými nárazníkmi a upravenou vnútornou štruktúrou svetiel.
Tie predné dostali vylepšené diódy s automatickým prepínaním diaľkového režimu. Mercedes im hovorí High Performance a sú bez príplatku, podobne ako parkovacia kamera a osvetlené konektory USB so zvýšeným príkonom.
Keď už sme v interiéri, mohli by sme dodať, že všetky autá majú v štandarde 7- a 10,25-palcové displeje, ktoré vám Mercedes za doplatok vymení za dva kusy s uhlopriečkou 10,25“. Volant máte čalúnený buď pravou kožou alebo koženkou, v prípade modelov AMG je prvýkrát volant aj vyhrievaný.
Základné látkové čalúnenie sedadiel je odteraz 100-percentne recyklované a v aute je tiež nová generácia rozhrania MBUX s tromi typmi zobrazení informácií a údajov – jednotlivé režimy sú označené ako Classic, Sporty alebo Discreet.
CLA konečne ponúkne tiež bezdrôtové pripojenie Apple CarPlay a Android Auto, k tomu máte vylepšený balíček asistenčných systémov, rozšírená bola tiež paleta základných farieb a nechýbajú ani tri nové sady kolies s priemerom do 19 palcov (v základe sú sedemnástky).
Mild-hybridizácia pridala 14 koní
Ako sme už spomenuli, benzínové sú v tejto chvíli kompletne elektrifikované, kombinované so sedem alebo osemstupňovou automatickou dvojspojkovou prevodovkou. Mild-hybridy využívajú 48-voltovú architektúru a ich súčasťou je štartér-generátor poskytujúci pri akcelerácii dodatočný výkon 10 kW, teda cirka 14 koní.
Plug-in hybridy CLA 250 e majú stále rovnakú kapacitu prídavného akumulátora, Mercedes ale opäť hovorí o lepšom využití uloženej energii. Konštruktéri zároveň zvýšili výkon elektromotora zo 75 na 80 kW (109 koní) a poskočil tiež výkon lepšej integrovanej palubnej nabíjačky zo 7,4 na 11 kW (štandardná s 3,7 kW ostáva).
Okrem dobíjacieho hybridu s nezmeneným systémovým výkonom 218 koní a 450 newtonmetrov máte na výber zo štyroch mild-hybridov. Mercedes ponúka verzie CLA 180, 200, 220 4Matic, 250 4Matic. S výnimkou variantu 220 sú všetky dostupné aj pre Shooting Brake, majú 136 až 224 koní a k tomu už uvedených 14 koní štartér-generátora.
Nafta tak trochu prekvapivo stále ostáva v predaji. Sedan i kombi dostanete ako CLA 180 d, 200 d, 220 d, všetko sú to preplňované dvojlitrové štvorvalce a majú stále identický výkon 116, 150 a 190 koní.
Prídavný 10-kilowattový štartér-generátor spojený s motorom ozubeným remeňom si našiel cestu aj do slabšieho Mercedesu-AMG s označením 35 4Matic. Jeho základom je aj naďalej preplňovaný dvojliter naladený na 306 koní a 400 newtonmetrov, a aj v prípade tohto modelu prebehla výmena masky chladiča, nárazníka, svetiel a ďalších drobných detailov.
To isté nakoniec platí aj pre vrcholné AMG 45 S 4Matic+, ktoré si prvýkrát našlo cestu aj k zákazníkom v Spojených štátoch (ich špičkový model mal doteraz 387 koní). Auto má aj po facelifte 421 koní, 500 Nm, stovku zvládne za 4,1 sekundy a rozbehne sa na 270 km/h. Nemci však pripravili vizuálne odlíšenú limitovanú sériu AMG Street Style Edition, z ktorej vznikne len 45 kusov
zdroj: Mercedes