Ako z príručky „životného cyklu automobilu“ Mercedes modernizuje druhú generáciu triedy CLA presne štyri roky od premiéry. Obe karosárske verzie dostali pri tejto príležitosti prepracovaný dizajn prednej i zadnej časti s revidovanou mriežkou chladiča, novými nárazníkmi a upravenou vnútornou štruktúrou svetiel.

Tie predné dostali vylepšené diódy s automatickým prepínaním diaľkového režimu. Mercedes im hovorí High Performance a sú bez príplatku, podobne ako parkovacia kamera a osvetlené konektory USB so zvýšeným príkonom.

Keď už sme v interiéri, mohli by sme dodať, že všetky autá majú v štandarde 7- a 10,25-palcové displeje, ktoré vám Mercedes za doplatok vymení za dva kusy s uhlopriečkou 10,25“. Volant máte čalúnený buď pravou kožou alebo koženkou, v prípade modelov AMG je prvýkrát volant aj vyhrievaný.

Základné látkové čalúnenie sedadiel je odteraz 100-percentne recyklované a v aute je tiež nová generácia rozhrania MBUX s tromi typmi zobrazení informácií a údajov – jednotlivé režimy sú označené ako Classic, Sporty alebo Discreet.

CLA konečne ponúkne tiež bezdrôtové pripojenie Apple CarPlay a Android Auto, k tomu máte vylepšený balíček asistenčných systémov, rozšírená bola tiež paleta základných farieb a nechýbajú ani tri nové sady kolies s priemerom do 19 palcov (v základe sú sedemnástky).

Mild-hybridizácia pridala 14 koní

Ako sme už spomenuli, benzínové sú v tejto chvíli kompletne elektrifikované, kombinované so sedem alebo osemstupňovou automatickou dvojspojkovou prevodovkou. Mild-hybridy využívajú 48-voltovú architektúru a ich súčasťou je štartér-generátor poskytujúci pri akcelerácii dodatočný výkon 10 kW, teda cirka 14 koní.

Plug-in hybridy CLA 250 e majú stále rovnakú kapacitu prídavného akumulátora, Mercedes ale opäť hovorí o lepšom využití uloženej energii. Konštruktéri zároveň zvýšili výkon elektromotora zo 75 na 80 kW (109 koní) a poskočil tiež výkon lepšej integrovanej palubnej nabíjačky zo 7,4 na 11 kW (štandardná s 3,7 kW ostáva).

Okrem dobíjacieho hybridu s nezmeneným systémovým výkonom 218 koní a 450 newtonmetrov máte na výber zo štyroch mild-hybridov. Mercedes ponúka verzie CLA 180, 200, 220 4Matic, 250 4Matic. S výnimkou variantu 220 sú všetky dostupné aj pre Shooting Brake, majú 136 až 224 koní a k tomu už uvedených 14 koní štartér-generátora.

Nafta tak trochu prekvapivo stále ostáva v predaji. Sedan i kombi dostanete ako CLA 180 d, 200 d, 220 d, všetko sú to preplňované dvojlitrové štvorvalce a majú stále identický výkon 116, 150 a 190 koní.

Prídavný 10-kilowattový štartér-generátor spojený s motorom ozubeným remeňom si našiel cestu aj do slabšieho Mercedesu-AMG s označením 35 4Matic. Jeho základom je aj naďalej preplňovaný dvojliter naladený na 306 koní a 400 newtonmetrov, a aj v prípade tohto modelu prebehla výmena masky chladiča, nárazníka, svetiel  a ďalších drobných detailov.

To isté nakoniec platí aj pre vrcholné AMG 45 S 4Matic+, ktoré si prvýkrát našlo cestu aj k zákazníkom v Spojených štátoch (ich špičkový model mal doteraz 387 koní). Auto má aj po facelifte 421 koní, 500 Nm, stovku zvládne za 4,1 sekundy a rozbehne sa na 270 km/h. Nemci však pripravili vizuálne odlíšenú limitovanú sériu AMG Street Style Edition, z ktorej vznikne len 45 kusov

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 30 obrázkov

zdroj: Mercedes