Novinka je podľa šéfdizajnéra Daimleru, Gordena Wagenera: "perfektným spojením emocionality kupé a inteligencie shooting brake."
Novinka je podľa šéfdizajnéra Daimleru, Gordena Wagenera: "perfektným spojením emocionality kupé a inteligencie shooting brake." Najväčšou zmenou oproti štvordverovému kupé je samozrejme zadná čať karosérie. Okrem batožinového priestoru a praktickosti by mala novinka priniesť aj viac miesta na hlavy zadných pasažierov. Výrobca tu sľubuje o 4 cm väčšiu výšku na zadných sedadlách ako v klasickom CLA. Viac úžitkovej hodnoty prinesie aj spomínaný batožinový priestor, ktorý má v základnom stave 495 l. Jednoduchou zmenou sklonu operadiel zadných sedadiel však stúpne na 595 l a po ich sklopení dostanete 1 354 l. Zaujímavosťou je, že dĺžka auta zostala rovnaká ako pri kupé teda 4 630 mm. Rovnaká je šírka 1 777 mm a rázvor náprav 2 699 mm. Na výšku "kombi-kupé" narástlo iba o zanedbateľné 3 mm na 1 435 mm. Kombi karoséria veľmi neovplyvnila ani súčiniteľ odporu vzduchu, ktorý zostal na hodnote cx=0,26. Nezmenená zostala aj technika. CLA Shooting Brake príde na trh už v januári roku 2015 v troch benzínových a dvoch dízlových verziách. Najsilnejší benzínový motor pritom môžete mať aj s pohonom oboch náprav 4MATIC. Pre vzentové motory bude pohon všetkých kolies k dispozícii od septembra budúceho roka. Od začiatku si ale môžete vybrať buď 6-stupňovú manuálnu prevodovku, alebo 7-stupňový dvojspojkový automat 7G-DCT. Auto bude v predaji v dvoch dizajnových líniách, elegantnejšej Urban line a dynamickejšej AMG line.
Ako sa už stalo v Mercedese zvykom, príde na trh aj limitovaná edícia pri príležitosti začiatku predaja. Nebolo tomu inak ani v prípade klasického CLA a nebude to inak ani teraz. Mimochodom Mercedes-Benz CLA Edition1 sme vám predstavili aj v podrobnom teste. Pri CLA Shooting Brake však výrobca zvolil iný názov a predaj odštartuje s limitovanou sériou OrangeArt Edition. Od bežných modelov sa líši najmä farebným vyhotovením niektorých detailov a samozrejme výbavou. Autá z tejto edície tak budú štandardne vybavené balíkom AMG Line a čiernymi, 18" diskami kolies AMG. Ako už samotný názov naznačuje, niektoré časti, ako napríklad lišty v nárazníkoch, či lemy diskov kolies dostanú oranžový lak. Nezostane však iba pri tom oranžové pásy dostanú aj športové kožené sedadlá a kontrastné oražové prešitie nájdete takmer na všetkom počnúc volantom až po výplne dverí.
Už v marci roku 2015 príde do predaja aj nadupaná verzia CLA 45 AMG Shooting Brake.
Hneď po premiére na Ženevskom autosalóne, v marci budúceho roka, príde na trh aj verzia CLA 45 AMG Shooting Brake. Rovnako, ako jeho súrodenci, Mercedes A 45 AMG, Mercedes CLA 45 AMG a Mercedes GLA 45 AMG, bude aj rýchly kombík poháňať známy, prepĺňaný 2,0 litrový benzínový 4-valec. jeho výkon je 265 kW (360 k) a krútiaci moment dosahuje maximum 450 Nm. Motor je spojený so 7-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou AMG SPEEDSHIFT, ktorá má okrem iného aj funkciu Race start. Krútiaci moment ide z prevodovky ďalej na všetky štyri kolesá pomocou systému pohonu oboch náprav AMG Performance 4MATIC. Rozdelenie krútiaceho momentu je pritom od čistej predokolky po 50:50 medzi prednú a zadnú nápravu v závislosti od potreby a podmienok na ceste. Výsledkom je iba o desatinu horšia hodnota zrýchlenia z 0 na 100 km/h. Zatiaľ, čo CLA 45 AMG to zvládne za 4,6 s CLA 45 AMG Shooting Brake potrebuje 4,7 s.
Zdroj: tlačová správa