Nové Áčko malo premiéru už na jarnom autosalóne v Ženeve. Do predaja u nás sa dostane v priebehu septembra 2012. Hneď s novou generáciou vznetových motorov CDI, ktoré majú o 22 až 26% nižšiu spotrebu než rovnako veľkí predchodcovia (aj pod hranicou 4 litre nafty na sto km) no ponúkajú vyšší výkon.
Napríklad, najvýkonnejší diesel 2 143 cm3 pre A 220 CDI má 125 kW (170 k) a 350 Nm si predbežne vyžiada iba 4,3 litra nafty na 100 km (pri dvojspojkovom automate 7G-DCT). Nový základný diesel 1 461 cm3 radu OM 607 80 kW (109 k) a 260 Nm pre A 180 CDI spotrebuje priemerne dokonca len 3,8 litra na 100 km (s manuálnou prevodovkou).
Nové áčko má pod kapotou novú generáciu CDI motorov
Mercedes-Benz pri tomto agregáte vsadil na spoluprácu s Renaultom. Dôsledný downsizing pritom vytvoril malý ľahký motor s nízkym trením. Ako štvorvalec Common Rail s tlakom 1 600 bar má OM 607 okrem iného turbodúchadlo poháňané výfukovými plynmi a variabilnú geometriu turbíny. Jeho hmotnosť je zhruba o 30 kg nižšia oproti OM 651. Našiel univerzálne uplatnenie aj v ďalších autách s hviezdou, vrátane prémiovej triedy S. Práve OM 651 po prispôsobení pre priečnu montáž a ďalších úpravách nachádza využitie tiež pri najnovších výkonnejších variantoch triedy A.
Tieto agregáty sú úspornejšie voči predchodcom o 22 až 26%, no ponúkajú väčší výkon a už teraz splnia emisnú normu Euro VI (2015).
Rovnako pozoruhodné parametre v porovnaní výkon a spotreba poskytujú i nové zážihové motory. Tak napríklad nový model A 200 115 kW (156 k) a 250 Nm má spotrebu len 5,5 litra/100 km. Podstatne úspornejší oproti predchodcovi je so spotrebou 6,1 litra i nový špičkový model s prevodovkou 7G-DCT 155 kW (211 k) a 350 Nm.
Úspornosť nastupujúcej triedy A podmieňujú nielen úplne nové motory a optimálne navrhnutá prevodovka ale aj výborná aerodynamika s hodnotou koeficientu cw 0,27 a rad ďalších vylepšení. Všetky motory novej triedy A sú sériovo vybavené, pre značku s hviezdou typickou, funkciou ECO štart –stop. Vďaka tomu je A 180 CDI prvým modelom značky Mercedes-Benz, ktorý emituje iba 98 g CO2 na kilometer a model A 220 CDI spĺňa už teraz emisnú triedu Euro 6 (záväzná od roku 2015).