Nižšie v odkazoch nájdete presné rozdelenie, čo ktorá úroveň autonómnej jazdy znamená. Dôležité je však doplniť, že v Európe je zatiaľ povolená len úroveň 2, aj spomínaná Tesla so svojim "autopilotom" nemôže jazdiť na úrovni 3, teda aby vodič nechal šoférovať auto úplne samo dlhšie ako pár sekúnd. Všetky doterajšie funkcie, kde vodič má ruky mimo volant, sú len na pár sekúnd a slúžia skôr na udržanie vozidla v pruhu pri neočakávanej udalosti. Nie sú tak určené na samostatnú jazdu bez zásahu vodiča pri vyššej rýchlosti.
Pri takomto aute už nemôžete mať žiadne pochybnosti, že aj parkovací ťukanec spôsobí škodu za tisíce eur.
Drive Pilot ide na level 3
Mercedes-Benz so svojou funkciou Drive Pilot ale ide ďalej, na úroveň 3. Tejto automobilke to povolil spolkový úrad KBA, avšak zatiaľ len na nemeckých cestách. Túto vymoženosť by mali v priebehu budúceho roka dostať za príplatok vlajkové triedy S a EQS.
Bez nutnosti mať ruky na volante bude môcť vodič jazdiť rýchlosťami do 60 km/h. Nie je to však možné všade, očakáva sa nasadenie v zápchach na nemeckých diaľniciach. Na mestské uličky systém ešte nie je naladený. Zatiaľ tiež nie je isté, či túto techniku úrady časom povolia používať až do odporúčanej diaľničnej rýchlosti v Nemecku, teda do 130 km/h. Drive Pilot taktiež nemôže meniť jazdný pruh bez vodičovej asistencie.
Automobilka ďalej aktívne pracuje na schválení tohto systému aj v ďalších krajinách, najdôležitejšie budú USA a pravdepodobne aj Čína. Mercedes odhaduje, že na domácom území je približne 13 191 km diaľnic, kde by sa v prípade dopravnej zápchy mohol systém uplatniť. V samotnom automobile je napríklad LiDAR, kamera v zadnom okne, ale tiež mikrofóny na detekciu modrých svetiel a zvukových výstrah pre prípadný prejazd záchranných vozidiel.