Mercedes w124 priniesol v 80-tych rokoch do vyššej strednej triedy nové technológie. Techniku zo sedanu prebral variant kupé, ktorý prišiel na trh o 2 roky neskôr. Kupé však pridalo niektoré špecifikácie.
Model 300 CE-24 ponúkal vďaka 4-ventilovej technike na 6-valcovom motore max. výkon162 kW (220 k).
Na začiatku predaja boli k dispozícii verzie 230 CE a 300 CE. Prvým bol štvorvalec, druhým v ponuke bol šesťvalec s 2-ventilovou technikou. Už pri predstavení zaujal model bohatou sériovou výbavou (ABS pre 300 CE, trojcestný katalyzátor alebo špeciálne podávače pásov).
Kupé prišlo na trh 2 roky po predstavení sedanu.
Práve posledné spomenuté podávače pásov boli svetovou novinkou, ktorá je v kupé verziách stále dostupná. Posúvač posúval pás bližšie k sedadlu, čím uľahčil jeho potiahnutie. Pre niekoho bezvýznamná vec, v 80-tych rokoch však zaujímavá technická pomôcka.
Od roku 1989 bol v ponuke športový balík Sportline. V tom istom roku vystriedal starý šesťvalec prepracovaný motor s 24 ventilmi. Model 300 CE-24 ponúkal vďaka 4-ventilovej technike 162 kW (220 k). Od júna 1993 prišla modernizácia v podobe novej masky a zosúladenie označovania s triedou E. Vznikol tak Mercedes-Benz E kupé, z verzie 320 CE vzniklo E 320 kupé.
Elegantné línie pôsobili v 80-tych rokoch veľmi nadčasovo.
Ďalšou zaujímavou pohonnou jednotkou bol najsilnejší motor v ponuke, E 36 AMG. Ten z 3,6-litrového šesťvalca ponúkal 195 kW (265 k). Bol to tiež jeden z prvých modelov zo spolupráce s divíziou AMG, ktorá tento rok oslavuje 50 rokov. Z továrne Sindelfingen zišlo z výrobných pásov v rokoch 1987 až 1996 viac ako 141 tisíc kusov kupé. Myslím, že veľa fanúšikov motorizmu by si tento model vedelo predstaviť vo svojej garáži.