Aktuálny nemecký cenník pre Mercedes triedy E je vonku len pár dní, ten slovenský ho bude onedlho nasledovať. Na domácom trhu je aktuálne táto limuzína dostupná s novým radovým šesťvalcovým vznetovým motorom, ktorý poznáme už z S 400d. Väčším prekvapením je však vyradenie z ponuky všetkých bežných zážihových verzií, kúpiť si dočasne môžete len verzie AMG.
V Mercedese triedy E už budú šesťvalce len v radovom usporiadaní.
Nový 2,9-litrový vznetový šesťvalec ponúkne 250 kW (340 k) a rovných 700 Nm. Dynamické parametre sú naozaj dostačujúce, zrýchlenie na 100ku za 4,9 sekundy a maximálna rýchlosť obmedzená na 250 km/h boli pred rokmi určené len športovo ladeným modelom.
Nový radový vznetový šesťvalec dostal názov E 400d.
Ďalším prekvapením je dočasné vyradenie bežných zážihových motorov, v ponuke zostáva len vrcholné E63 a E63 S 4MATIC s vidlicovým osemvalcom a novinka v podobe E 53 4MATIC s radovým šesťvalcom. Tá ponúka 320 + 16 kW (435 + 22 k) a 520 Nm. Zrýchlenie na 100 km/h zvládne za 4,5 sekundy. Štvorvalcový zážihový motor si tak nateraz v triede E nekúpite.
Všetky motory samozrejme plnia už najnovšiu normu Euro 6d-Temp a sú spojené len s 9-stupňovými automatickými prevodovkami. Manuál si tak už do nového Ečka nekúpite. Cena pre našinca zaujímavého E 400d štartuje na nemeckom trhu na 62 719 eur, nové E 53 4MATIC na takmer 80 tisícoch eur. Kombi verzie budú sedan čochvíľa nasledovať.
Zdroj foto: Mercedes-Benz
Zákazníci o zážihový motor si budú musieť na chvíľu zvoliť len verziu s prívlastkom AMG.