Že má Mercedes EQXX v podlahe zabudované nové batériové články, sme vedeli už pri jeho premiére. Automobilka sa totiž nezabudla pochváliť tým, že akumulátor síce nemá nadštandardne vyššiu kapacitu v porovnaní napríklad so sériovým EQS, ale tentoraz tých 100 kWh zaberalo polovičný priestor a baterka mala o 30 percent nižšiu hmotnosť.

Nemci neprezradili, či ide o ich vlastný vývoj alebo produkt spolupráce s niekým z branže, kolovali však nepotvrdené informácie, že by mohlo ísť o technológiu čínskeho koncernu CATL. Teraz však vychádza najavo, že tomu tak nie je.

Tvrdí to jednak britský týždenník Autocar a ich správa sa dá skutočne overiť, takže v tejto chvíli vieme, že Mercedes vyvinul nové články s americkou spoločnosťou Sila Nanotechnologies.

Ich batéria dostala anódy s vysokým obsahom kremíka, ktoré by mali lepšie odolávať degradácii pri nabíjaní vysokými výkonmi, pretože autá s touto technológiou by mali využívať architektúru s napätím až 900 voltov.

V kombinácii s ďalšími, bližšie nepopísanými zmenami v chemickom zložení by nové batérie mali mať o 20 až 40 percent vyššiu energetickú hustotu v porovnaní so súčasnými modelmi EQ (s grafitovými anódami) a dostať sa na nejakých 800 Wh na liter objemu.

Či toto zlepšenie automobilka využije na zväčšenie kapacity jednotlivých modelov, alebo naopak ostane na rovnakých hodnotách a bude šetriť priestor i hmotnosť batérií, nie je zatiaľ jasné. Mali by sme ale dodať, že ani 100-kWh akumulátor v EQXX nebol ako pierko – Mercedes uvádza hmotnosť 495 kg.

Nové EQG má svojou batériou napájať hneď štyri elektromotory, a aby sa tento model aj naďalej nestratil v teréne, ponechal si rámový podvozok, dvojstupňovú redukčnú prevodovku a nad to získa elektroniku so schopnosťou simulovať uzávierky všetkých troch diferenciálov.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

zdroj: Autocar, Mercedes