Od chvíle, keď generálny riaditeľ firmy Ola Källenius potvrdil vývoj elektrického „Géčka“, uplynuli už takmer dva roky. Čo sa za tú dobu zmenilo? Predovšetkým fakt, že auto je takmer hotové. Mercedes EQG má stáť v čele značky, pokiaľ ide o elektrifikáciu vozidiel s pohonom 4x4.
Uvidíme ho už v Mníchove, sériové auto to však ešte nebude (to dorazí pravdepodobne až v roku 2024). Automobilka nám odhalí predprodukčné vozidlo, ktoré sa v detailoch môže od finálneho modelu nepatrne odlišovať.
Ostane na ráme?
Ako bude koncept vyzerať, momentálne nevieme. V každom prípade aj kvôli veľmi decentnému, evolučnému dizajnu štandardnej triedy G sa nepredpokladá, že by novinka mala vyzerať dramaticky inak. Očakáva sa, že pôjde plus-mínus o známe tvary doplnené štylistickými prvkami batériových vozidiel skupiny EQ.
Ako vieme, že auto ponesie názov EQG? Jednak je to v súlade s metodikou označovania elektromobilov koncernu Daimler a navyše si firma nechala práve túto kombináciu písmen patentovať. A nielen to. Nedávno sa na registračnom úrade objavili alfanumerické kódy EQG 560 a EQG 580, ktoré naznačujú dve výkonové verzie, pravdepodobne odlíšené i kapacitou akumulátorov.
Podľa niekoľkých zdrojov by si mala elektrická trieda G zachovať rámovú konštrukciu a musíme s tým súhlasiť. Elektrická platforma Mercedesu, ktorú poznáte pod označením EVA, je nízka a pre offroad sa veľmi nehodí. EQG však nebude taký unikát, ako by sa mohlo zdať. Na prepracovanom rebrinovom rám je postavený napríklad aj nový elektrický Ford F-150 Lightning.
Na to, aby mohol mať nový Mercedes dostatočný dojazd, bude potrebovať značne veľký balíček akumulátorov. Ten by mala podarovať nová elektrická limuzína EQS, a to znamená, že by malo ísť o kapacitu minimálne 107,8 kWh. Ak sa tak stane, znamenalo by to dojazd zhruba 400 kilometrov aj pri spotrebe medzi 25 až 35 kWh/100 km. Vymýšľať si ale teraz už asi nemusíme. Detaily sa dozvieme už čoskoro v rámci výstavy IAA v Mníchove, ktorá začína 7. septembra.
Zdroj: topelectricsuv