Predaj Mercedesu EQS zaostáva za očakávaním. Že elektrická výkladná skriňa koncernu nie je žiadaná tak, ako by si jej výrobca prial, dokazujú napríklad nedávne výpredaje áut modelového roka 2023 na severoamerickom trhu so zľavou až 20 tisíc dolárov.
A drastický je tiež prepad hodnoty tohto auta. Podľa najnovšej štúdie iSeeCar trieda EQS stratí v priebehu jediného roka takmer polovicu svojej ceny, presnejšie povedané 47,8 percenta. Vyjadrené v absolútnych číslach ide v priemere o 65 tisíc dolárov! Za rok.
Aj to sú dôvody, prečo sa v Mercedese rozhodli urobiť radikálny krok. Prehodnotiť dizajn a vytvoriť z modelu EQS skutočný elektrický ekvivalent triedy S, ktorý by mal byť schopný lákať aj konzervatívnu klientelu.
V tejto chvíli nám k pripravovanej novinke chýbajú oficiálne údaje, ale podľa dostupných informácií by auto malo byť predstavené už o pár dní, konkrétne 10. apríla, pričom jedným z hlavných poznávacích znamení bude aj prepracovaná maska.
Súčasné auto dostalo jednoliaty čierny panel doplnený drobnými hviezdičkami a jednou veľkou trojcípou hviezdou uprostred. Táto konfigurácia vraj ostane dostupná, ale Mercedes ako alternatívu ponúkne tradične vyzerajúcu masku s horizontálnymi lamelami a tradičným logom postaveným na kapote!
K tomu máme čakať asi tiež aj prepracovanú vnútornú štruktúru svetiel s denným svietením vo tvare hviezd, ale je dosť možné, že práve tento detail si Nemci nechajú až na klasický veľký facelift naplánovaný na koniec roka 2025.
Hlavný technický benefit, väčší akumulátor
Pre potenciálnych zákazníkov bude určite zaujímavé zvýšenie využiteľnej kapacity väčšieho akumulátora zo 108,4 na 118 kilowatthodín, ktorá by mala podľa metodiky WLTP predĺžiť dojazd verzie EQS 450 až na 820 kilometrov. A polepšia si tiež ostatné verzie s pohonom oboch náprav, ich akčný rádius by mal poskočiť k hranici 780 kilometrov.
Okrem vlani doplneného tepelného čerpadla a príplatkovej 22-kilowattovej integrovanej nabíjačky typu AC by malo EQS aktuálne dostať na objednávku luxusné samostatné kreslá Executive pre cestujúcich vzadu, pribudne asistent automatickej zmeny jazdného pruhu pri aktivácii adaptívneho tempomatu Distronic a celkovú prevádzkovú efektivitu by mohli vylepšiť i pneumaticky so zníženým valivým odporom.
Výroba medziročne modernizovaného vozidla sa rozbehne začiatkom júna 2024, pričom už o rok a pár mesiacov dorazí avizovaný veľký facelift. Doteraz používaná platforma EVA2 by mala dostať po modernizácii označenie EVA2M, pričom významnou zmenou bude prechod zo 400-voltovej na 800-voltovú architektúru.
Táto úprava by mala skrátiť rýchlonabíjanie z 10 na 80 percent na približne 20 minút, v aute sa objavia nové elektromotory Mercedesu eATS2.0 Large namiesto jednotiek Siemens Valeo a zadná náprava bude pracovať s dvojstupňovou redukčnou prevodovkou. Detaily zatiaľ chýbajú, ale cieľom je opäť znížiť spotrebu a predĺžiť dojazd.