Už sme tu mali elektrickú limuzínu EQS, následne aj menší sedan EQE a tak je EQS SUV ďalší prírastok do rodiny elektrických áut s prívlastkom EQ. Aj keď ide o triedu veľkých SUV, s luxusným štvordverovým EQS zdieľa rovnaký rázvor 3210 mm. Keď k tomu pripočítame dĺžku 5125 mm, určite nepotrebujete pripomínať, že sa nebudeme baviť o malom aute.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Do rodiny batériových modelov zapadá veľké SUV aj svojim dozajnom. Dostal veľmi podobnú tvár, či už ide o masku alebo svetlomety. Tie budú mimochodom sériovo diódové a za príplatok vám značka dodá Digital Light s rôznymi funkciami.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Perfektný súčiniteľ odporu vzduchu

Zboku neprekvapia veľké disky, ktoré budú na výber v priemere od 19 do 22 palcov. Zapustené kľučky dverí sú už sériové. Predná náprava využíva lichobežníkové zavesenie, vzadu je viacprvková konštrukcia. Štandardom je tiež vzduchový podvozok alebo natáčanie zadných kolies o 4,5 stupňa. Voliteľne však automobilka ponúkne zväčšenie uhla až na 10 stupňov. Zaujala nás ešte hodnota odporu vzduchu na úrovni Cd len 0,20, čo je medzi takto veľkými autami perfektná hodnota (platí v kombinácii s 19-palcovými diskami).

V interiéri zaujme na prvý pohľad obrovský displej MBUX Hyperscreen. Aby sme boli presní, ide o tri displeje ukryté pod jedným krytom, ktorý zaberá celú šírku palubnej dosky. Vľavo a vpravo majú displeje uhlopriečku 12,3 palca, v strede dokonca 17,7 palca. Ten pred spolujazdcom bude môcť aj počas jazdy ponúknuť napríklad sledovanie filmov.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Vysokú kvalitu vzduchu v interiéri zabezpečia sériové HEPA filtre. Mercedes tiež vyzdvihuje umelú kožu MB-Tex, sériová panoramatická strecha zase presvetlí celý interiér.

Základom je zadokolka

Aj keď je veľká trieda GLS v ponuke vždy len ako štvorkolka 4Matic, v prípade EQS SUV to platiť nebude. Základná verzia EQS 450+ má poháňané len zadné kolesá a systémový výkon 265 kW (360 koní) a 568 Nm. Dojazd podľa WLTP by sa mal pohybovať od 536 do 660 km.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Verzia 450 4Matic už má elektromotor aj na prednej náprave, systémový výkon však ostáva rovnakých 265 kW (360 koní). Krútiaci moment však narástol na 800 Nm. Dojazd v každom prípade klesá na 507 až 613 km. Najvýkonnejšia bude verzia EQS 580 4Matic. Tá ponúkne celkovo 400 kW, teda 544 koní a 858 newtonmetrov. Dojazd by mal zostať rovnaký, ako v prípade strednej verzie.

Nabíjanie až 200 kW

Akumulátory všetkých modelov majú kapacitu 107,8 kWh a mali by zvládnuť nabíjanie s výkonom 200 kW. Základná verzia by mala už po 15 minútach poskytnúť dojazd 250 km. Dynamické parametre značka zatiaľ nezverejnila, v tejto triede však nie sú asi až tak dôležité. Ceny nám Mercedes-Benz neprezradil, základná verzia by však mala štartovať na čiastke okolo 100 tisíc eur a najvýkonnejšia má stáť od 130 do 140 tisíc eur.

Zdroj: Mercedes-Benz