Už sme tu mali elektrickú limuzínu EQS, následne aj menší sedan EQE a tak je EQS SUV ďalší prírastok do rodiny elektrických áut s prívlastkom EQ. Aj keď ide o triedu veľkých SUV, s luxusným štvordverovým EQS zdieľa rovnaký rázvor 3210 mm. Keď k tomu pripočítame dĺžku 5125 mm, určite nepotrebujete pripomínať, že sa nebudeme baviť o malom aute.
Do rodiny batériových modelov zapadá veľké SUV aj svojim dozajnom. Dostal veľmi podobnú tvár, či už ide o masku alebo svetlomety. Tie budú mimochodom sériovo diódové a za príplatok vám značka dodá Digital Light s rôznymi funkciami.
Perfektný súčiniteľ odporu vzduchu
Zboku neprekvapia veľké disky, ktoré budú na výber v priemere od 19 do 22 palcov. Zapustené kľučky dverí sú už sériové. Predná náprava využíva lichobežníkové zavesenie, vzadu je viacprvková konštrukcia. Štandardom je tiež vzduchový podvozok alebo natáčanie zadných kolies o 4,5 stupňa. Voliteľne však automobilka ponúkne zväčšenie uhla až na 10 stupňov. Zaujala nás ešte hodnota odporu vzduchu na úrovni Cd len 0,20, čo je medzi takto veľkými autami perfektná hodnota (platí v kombinácii s 19-palcovými diskami).
V interiéri zaujme na prvý pohľad obrovský displej MBUX Hyperscreen. Aby sme boli presní, ide o tri displeje ukryté pod jedným krytom, ktorý zaberá celú šírku palubnej dosky. Vľavo a vpravo majú displeje uhlopriečku 12,3 palca, v strede dokonca 17,7 palca. Ten pred spolujazdcom bude môcť aj počas jazdy ponúknuť napríklad sledovanie filmov.
Vysokú kvalitu vzduchu v interiéri zabezpečia sériové HEPA filtre. Mercedes tiež vyzdvihuje umelú kožu MB-Tex, sériová panoramatická strecha zase presvetlí celý interiér.
Základom je zadokolka
Aj keď je veľká trieda GLS v ponuke vždy len ako štvorkolka 4Matic, v prípade EQS SUV to platiť nebude. Základná verzia EQS 450+ má poháňané len zadné kolesá a systémový výkon 265 kW (360 koní) a 568 Nm. Dojazd podľa WLTP by sa mal pohybovať od 536 do 660 km.
Verzia 450 4Matic už má elektromotor aj na prednej náprave, systémový výkon však ostáva rovnakých 265 kW (360 koní). Krútiaci moment však narástol na 800 Nm. Dojazd v každom prípade klesá na 507 až 613 km. Najvýkonnejšia bude verzia EQS 580 4Matic. Tá ponúkne celkovo 400 kW, teda 544 koní a 858 newtonmetrov. Dojazd by mal zostať rovnaký, ako v prípade strednej verzie.
Nabíjanie až 200 kW
Akumulátory všetkých modelov majú kapacitu 107,8 kWh a mali by zvládnuť nabíjanie s výkonom 200 kW. Základná verzia by mala už po 15 minútach poskytnúť dojazd 250 km. Dynamické parametre značka zatiaľ nezverejnila, v tejto triede však nie sú asi až tak dôležité. Ceny nám Mercedes-Benz neprezradil, základná verzia by však mala štartovať na čiastke okolo 100 tisíc eur a najvýkonnejšia má stáť od 130 do 140 tisíc eur.
Zdroj: Mercedes-Benz