Mníchovskej výstave budúcej mobility dominujú batériové elektromobily a pravdepodobne s najväčšou várkou akumulátorových noviniek vyrukoval v rámci IAA 2021 stuttgartský koncern Daimler. Toľko „vôbec prvýkrát“ sa na jednom mieste vážne len tak nevidí, veď posúďte sami: prvé elektrické „Géčko“, prvé AMG bez spaľovacieho motora, prvá batériová alternatíva triedy E a navyše tiež prvý elektrický Maybach. A práve ten budí asi najväčšie emócie.
Mercedes o jeho technike zatiaľ veľa neprezradil. Z oficiálnych zdrojov i vďaka zákulisným informáciám vieme, že mohutné SUV s označením EQS (teda rovnakým, ako má i vlajková elektrická limuzína) zrejme stojí na novej modulárnej platforme MB-EA a jeho dojazd na jedno nabitie by mal byť okolo 600 kilometrov. Žiadne údaje o elektromotoroch, batériách, ich kapacite či dynamike automobilka do tejto chvíle neprezradila.
Na trhu už o rok
Batériový Maybach postavený na 24-palcových kolesách je na výstave prezentovaný ako štúdia, tlačová správa však hovorí celkom jasne. Ide o takmer hotové produkčné auto a jeho sériová výroba bude rozbehnutá už v roku 2022. Inak povedané, s výnimkou drobností máme pred sebou skoro hotové SUV, ktoré sa bude meniť maximálne v drobných detailoch.
Hotovou vecou je dvojfarebné lakovanie karosérie i samostatné sedadlá typu „First Class“ v zadnej časti interiéru, ktorý by mal podľa tvorcov pripomínať luxusnú jachtu. Dizajnéri zároveň priznávajú, že sa vnútri nechali inšpirovať súčasnou triedou S. Čím sa naopak nechali inšpirovať ich kolegovia zodpovední za tvary exteriéru, však vážne netušíme.
Nechceme do pripravovaného Mercedesu-Maybach príliš rýpať, veď ako sa hovorí, krása je v oku toho, kto sa pozerá. Vážne je ale toto vkus nastupujúcich generácií? Podľa automobilky o tom nemáme v zásade pochybovať. „Keďže zákazníci na hlavných trhoch v Číne, Rusku, Južnej Kórei, USA a Nemecku sú v priemere mladší, mení sa aj definícia luxusu,“ uvádza Daimler na svojich stránkach.