Nie len na zámorských trhoch a na blízkom východe, ale aj v Európe klientela predajcom jasne ukazuje čo chce a vo veľkých typoch naďalej očakáva. O to viac keď sa BMW pred pár rokmi rozhodlo nechať motor V12 len pre Rolls Royce a Audi W12 z ponuky pre A8 tiež dávnejšie vypadlo. Aktuálne správy zo Štuttgartu hovoria jasne, napriek faktu, že práve od 01/2025 sú pokuty za emisie prísnejšie a vo výsledku oveľa väčšie než doposiaľ. Mercedes si ponecháva motory V-8 a V-12 a oddelenie AMG vyvíja nový elektrifikovaný motor V-8.
Mercedes-Benz usporiadal konferenciu o výsledkoch, kde predstavil plán stať sa „štíhlejším, rýchlejším a silnejším“. Témou novej stratégie je „zvládnutie transformácie“ a to nemá byť len marketingová fráza. Má nabitý program, ktorý zahŕňa plány na elektrické modely C-Class, GLC a E-Class a „veľké vylepšenie“ pre S-Class. Skvelá správa je, že vlajková loď si zachová jednu z najdôležitejších výhod – motor V-12. Nepredajú ju však všade.
Mercedes V12 nedostane každý trh
Manažment priznáva, že biturbo 6,0-l V12 motor bude pokračovať, no len na „vybraných trhoch“. Predpokladá sa, že ide o regióny sveta, kde sú emisné predpisy menej prísne. Mercedes inštaluje najväčší spaľovací motor do modelov Maybach S-Class S680 a obrnený S-Class Guard. AMG dodáva motor V-12 spoločnosti Pagani pre hyperauto Utopia.
Audi ani BMW taký motor nemajú
Mercedes je jediná značka z nemeckého luxusného tria, ktorá si ponecháva dvanásťvalcový motor. BMW ukončilo výrobu M760i v roku 2022 s predchádzajúcou generáciou radu 7 po vydaní Final Edition. Čo sa týka Audi, motor W-12 zanikol po tom, čo bola vyradená predchádzajúca generácia A8 v roku 2017. Súčasný model mal dostať 6,0-litrový agregát, ale neskôr si to manažéri rozmysleli, hoci boli na základe generácie „D5“ postavené a otestované hotové prototypy.
Motor Mercedes V8 ostáva v ponuke tiež, aj v Európe
AMG vyvíja „novú generáciu, vysoko technologický elektrifikovaný motor V-8“ pre budúce modely postavené na vlastnej platforme AMG.EA. Toto oznámenie nám hovorí, že nová architektúra bude podporovať aj spaľovacie motory, nie len elektrické vozidlá. Nový/aktualizovaný motor bol vyvinutý tak, aby spĺňal budúce predpisy Euro 7, takže našťastie nebude zakázaný v 27 krajinách Európskej únie.
Čo bude so 6-valcom?
O osude radového šesťvalca sa nič nehovorí, ale keďže väčšie motory zostávajú, logika nám hovorí, že Mercedes nezanevrie ani na 3,0-litrovú jednotku. Smerom nadol v ponuke sa pripravte na „48-voltový elektrifikovaný vysoko technologický štvorvalcový motor“. Predstavenie tohto motora bude nasledujúci mesiac v novom CLA, kde bude malá 1,5-litrová jednotka spojená s osemstupňovou, dvojspojkovou automatickou prevodovkou. Menší motor vyvinul Mercedes, ale štvorvalcový bude „industrializovaný s partnerom v Číne“.
Mercedes predpokladá, že plug-in hybridy a elektrické vozidlá budú do roku 2027 tvoriť len 30 % jeho celkového predaja. Zvyšných 70 % budú spaľovacie autá, mnohé s technológiou 48V. Tento fakt ukazuje, že aj táto spoločnosť bola príliš ambiciózna v predchádzajúcich elektrických cieľoch. Už v roku 2030 mali v úmysle prejsť čisto na elektrické vozidlá „tam, kde to umožňujú trhové podmienky“. To sa už nestane, pretože svet jednoducho nie je pripravený prejsť na elektrické autá.
zdroj: Motor1.com