AMG v budúcnosti pripúšťa radšej hybridný pohon ako naftový motor.

Vznetových motorov sa v športových modeloch Mercedesu už nedočkáme. Tobias Moers, šéf AMG, nevidí v nafte správnu cestu. Už preto, lebo divízia AMG si to už s naftovým Céčkom pred časom skúsila. Vyrábali model C30 AMG s radovým 5-valcom CDI s výkonom 231 k a 540 Nm. Žiaden zázrak to vtedy nebol. Dnes sa darí výrobcom motorov zo vznetových motorov vyžmýkať podstatne viac, pri čistejšej prevádzke, preto tak radikálne rozhodnutie trochu prekvapuje. Mercedes sa nikdy v ničom tak radikálne neprofiloval ako práve BMW.

Ani pohon 4x4 pre všetky modely nie je úplne ideálny. Než sa znovu sprísnia európske normy, budú ostré modely AMG poháňané benzínovými motormi. Do budúcna chcú vsadiť na hybrid. „Batérie sú čím ďalej, tým ľahšie. Je to iba otázka času,“ tvrdí šéf divízie AMG Tobias Moers. „Postavili sme SLS AMG Electric Drive, takže máme skúsenosti a vieme, ako elektrinu zvládnuť,” poznamenal.

Nateraz bude AMG svoje vozidlá poháňať benzínovými motormi. Naftové agregáty neprichádzajú do úvahy. V budúcnosti pravdepodobne príde hybrid.

AMG odmieta spaľovať naftu. Má pravdu?

Slová padli aj ohľadom nového C 63 AMG, ktoré nedostane pohon všetkých kolies. „Trieda C a športové vozy sú podľa nás veci, ktoré by mali mať pohon zadných kolies,“ povedal Moers. „Nikdy neviete, čo sa stane v budúcnosti, ale v dnešnej dobe a blízkej budúcnosti sa budeme držať zadného pohonu,“ dodal na záver Moers. Automobilka sa teda plánuje držať klasickej koncepcie – silný motor vpredu a pohon zadných kolies. Je podľa vás škoda, že Mercedes nebude mať športový model so silným naftovým motorom a pohon 4x4 zmizne z ponuky u niektorých modelov alebo je to naopak správny krok sa vrátiť ku klasike ? Napíšte nám do diskusie. 

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov