Pod kapotou pracoval atmosférický naftový štvorvalec s objemom 2,2 litra a výkonom 65 koní.
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

Nápad vznikol v Argentíne

V roku 1972 mal Mercedes v ponuke sedan 220 D (W115). Výroba prebiehala v rôznych krajinách a jednou z nich bola aj Argentína. Automobilka vtedy používala zaujímavý postup pri doprave dielov. Z Nemecka totiž posielali do závodov kompletné sady na postavenie áut. V Argentíne teda niekomu napadlo, že z dostupných častí sa dá postaviť aj niečo iné ako sedan. Vtedy vznikol prvý pick-up od Mercedesu, ktorý sa volal jednoducho „La Pickup“ (ehm, kde už som to „La“ videl...).

Mercedes ponúkal prvý pick-up už dávno.

Spredu vyzeral ako bežný sedan, vnútri to isté, akurát len dve sedadlá. Ložná plocha nebola príliš hlboká, zadná časť sa nedala ani sklopiť, no našťastie bola vykrojená, aby sa dali veci na korbu ľahšie nakladať. Tá dokázala uviesť až 650 kg. Pod kapotou pracoval atmosférický naftový štvorvalec s objemom 2,2 litra a výkonom 65 koní. La Pickup netrhal predajné rekordy, jeho výroba vraj ani netrvala dlho. Pri tomto druhu auta sa pozerá na cenu, ktorá zrejme nebola nižšia, než u konkurencie. Je to v podstate predchodca triedy X, teda luxusný, štýlový a zároveň praktický automobil.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

zdroj: Top Gear, Motor1