Pôvodná správa o možnom návrate osemvalcových motorov do Mercedesu triedy C a triedy E vo vrcholných verziách od AMG pochádza z amerického magazínu Car and Driver. Presnejšie povedané napísal ju Georg Kacher, európsky editor spomínaného časopisu a jeden z najskúsenejších motoristických novinárov, ktorý tvrdil, že mu túto informáciu potvrdili dva na sebe nezávislé zdroje.
Ak ste náš starší článok na túto tému nečítali, len pripomíname, že Mercedes mal podľa zasvätených osôb zmeniť názor a od roku 2026 opäť montovať do C 63 a E 63 osemvalcové motory. Konkrétne 4,0-litrový prepracovaný agregát doplnený kvôli emisiám o hybridnú techniku, pretože súčasná komunita nadšencov do AMG údajne nie je nadšená s hybridným štvorvalcom v „Céčku“ a podobne pozerá aj na chystaný radový šesťvalec s plug-in hybridnou technikou pre triedu E.
Oba zdroje mali navyše povedať, že V8 s interným kódovým označením M177 mala byť prepracovaná do tej miery, aby plnila chystanú emisnú normu Euro 7, aj keď o jej presnej podobe zatiaľ nebolo definitívne rozhodnuté.
Trieda C i E mali osemvalce zvládnuť bez väčších úprav karosérie a niekto médiá začali špekulovať, že v takom prípade by sa dvakrát preplňovaná V8 mohla objaviť tiež v chystanom špičkovom variante kupé CLE AMG.
To všetko boli dostatočne zaujímavé správy, aby sa redaktori nemeckého Auto Motor und Sport rozhodli overiť ich priamo v Mercedese a pýtali sa rovno „zamestnancov oboznámených s vývojom nových produktov“.
Keď im novinári vysvetlili, čo ich zaujíma, odpoveďou im bolo jednak obecné nesúhlasné vrtenie hlavou a jeden z pracovníkov len stroho oznámil: „To je číry nezmysel.“ Motorizácie pre triedu C, E a CLE sa meniť nemajú, respektíve ostávajú rovnaké.
V kontexte vyššie uvedeného je na mieste otázka, prečo sú pôvodné informácie iné, ako tvrdí Mercedes, aj keď musíme samozrejme počítať i s alternatívou, že správa pre Car and Driver patrí k tým, ktoré by sa dali popísať slovami „prianie je otcom myšlienky“.
Na druhej strane je nutné dodať, že Stuttgart zrejme má problémy s predajom štvorvalcových modelov AMG. Podľa nemeckej (v komunite majiteľov Mercedesov pomerne známej fanúšikovskej) stránky MBPassion.de je o tento model skoro nulový záujem. Tvrdia to na základe prieskumu medzi domácimi predajcami a dodávajú, že autu podráža nohy nielen samotný štvorvalcový motor, ale v porovnaní so šesťvalcovým konkurenčným BMW M3 aj vysoká cena.