Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Pick-upy čaká podľa analytikov v budúcich rokoch slušný vzostup a v Stuttgarte nechcú zaspať na vavrínoch. Navyše spomínaná spolupráca s francúzsko-japonským aliančným partnerom Renault-Nissan pomôže zásadne skrátiť dobu vývoja a zníži náklady na výrobu. Auto pritom prekvapivo nebude primárne určené pre severoamerický trh, ale skôr pre Južnú Ameriku, Afriku a blízky východ. Trh s veľkými pick-upmi majú totiž v USA rozdelený tradičné domáce značky s vernými zákazníkmi. Mercedes sa teda pustí do boja s menšími pick-upmi ako VW Amarok. Podľa slov automobilky máme očakávať všetky typické znaky Mercedesu, avšak na základe Nissanu Navara. Exteriér, interiér a motory budú od Mercedesu, automobilka sľubuje aj dizajnový smer podobný súčasným modelom, hlavne prednú časť so svetlometmi, maskou a logom, ako naznačujú návrhy. Motory by mali byť štvor a šesťvalcové, benzínové aj naftové a spojené so šesťstupňovou manuálnou, poprípade sedemstupňovou automatickou prevodovkou. Základná verzia by mala mať iba pohon zadných kolies a systém 4Matic bude za príplatok. Karosárska verzia bude iba jedna a to štvordverová, s dvojdverovou verziou s väčšou ložnou plochou sa nepočíta. Automobil sa bude vyrábať v argentínskej Cordobe a v španielskej Barcelone, kde má Renault-Nissan svoje továrne. Názov automobilu má byť GLT, predstaviť ho majú v r2018, predávať o rok neskôr a cena by mala na najlacnejších trhoch začínať na 31 000 dolároch, čo je približne 28 900 eur. Kto vie, či je v pláne aj ostrá verzia AMG, alebo megaoffroad pickup so 6x6. To dnes nevedia iste ani v Štuttgarte :- ).