Silueta je jasná. Kupé na podvozku SUV.
SUV - coupé
V praxi to znamená, že koncept je tradičným SUV, no jeho skosená strecha pridáva prvok kupé. Štvorica dverí bude prítomná, rovnako ako aj „liftbackové“ otváranie batožinového priestoru. K športovému nádychu nechýbajú bezrámové dvere, integrovaný strešný nosič alebo zapustené kľučky dverí.
Novinka je dlhá 4727 mm, široká 2000 mm a vysoká len 1593 mm. Rázvor kolies dosahuje 2827 mm. Automobil stojí na 21 palcových kolesách s pneumatikami 255/50 vpredu a 285/45 vzadu. Rozchod kolies predstavuje 1657, resp. 1687 mm.
Sériovú podobu predstaví Mercedes ešte v tomto roku. Jej hlavným konkuretom bude BMW X4.
Koncept je vraj blízko sériovej podobe.
Automobil nesie aj pár odkazov na svoj „terénny“ pôvod. Ide najmä o nášľapy alebo pomerne veľkú svetlú výšku. Inak je to však cestný stroj, o čom svedčia diódy, špeciálne tvarované spätné zrkadlá alebo štyri nerezové koncovky výfuku.
Pod kapotou pracuje trojlitrový vidlicový šesťvalec s priamym vstrekovaním, ktorý výrobca navyše obohatil o dve turbá. Nie je to však žiadna novinka. Môžeme ho poznať z modelov AMG Sport. Maximálny výkon 270 kW (367 k) dosahuje pri 5500 otáčkach a krútiaci moment 520 Nm leží v spektre od 1400 do 4000 otáčok. Výkon prenáša na všetky kolesá a systém 4Matic 9 stupňová automatická prevodovka 9G-Tronic.
Sériovú podobu GLC Coupé predstaví Mercedes ešte počas tohto roka, no veľké zmeny už očakávať nemožno. Fanúšikovia tohto typu vozidiel sa teda majú na čo tešiť.
Zdroj: tlačová správa
Prečítajte si aj: Priame tvarové porovnanie BMW X6 a Mercedes GLE