Základ pohonu tvorí trojlitrový preplňovaný benzínový šesťvalec s výkonom 245 kW (333 k) a maximálnym krútiacim momentom 480 Nm. Spaľovaciemu motoru sekunduje elektromotor, ktorý do systému pridáva ďalších 80 kW (109 k). Celý kolos dokáže zrýchliť na 100 km/h len za 5,5 sekundy. Maximálka je elektronicky limitovaná na 250 km/h.
V elektrickom režime dokáže hybrid pri plnom nabití prejsť 30 km. Energiu čerpá z lítium-iónového akumulátora, ktorý je uložený v batožinovom priestore. Nabíjacia zásuvka je umiestnená pod pravým zadným svetlom.
Mercedes prezentuje len ťažko uveriteľnú kombinovanú spotrebu len 3,0 litra/ 100 km. V reálne prevádzke sa majitelia pravdepodobne budú musieť uspokojiť s oveľa väčším číslom.
Hybridný systém novej triedy S je prepracovaný do najmenších detailov. Vďaka tomu dokáže maximálne využiť potencionál celej pohonnej sústavy. Do procesu riadenia spotreby energie vstupuje aj systém Comand Online, ktorý pracuje s dátami v osem kilometrovom predstihu. Auto následne riadi spotrebu kapacity akumulátorov, rekuperáciu brzdovej energie a podobne.
Systém rekuperácie brzdnej energie má navyše niekoľko fáz. V prvom stupni spomaľuje auto len elektromotor. Štandardné brzdy sa pridávajú až neskôr. Mercedes tvrdí, že vodič si rozdiel nevšimne a nebude schopný určiť, čím auto v konkrétnu chvíľu brzdí.
Automobilky v rámci triedy S pripravuje aj ďalšie hybridy. S 400 Hybrid neponúkne elektrickú jazdu. Elektromotor bude slúžiť len na pomoc spaľovaciemu motoru. S 300 BlueTEC Hybrid príde s 2,2 litrovým naftovým motor.
Zdroj: autoblog.com
Prečítajte si aj: Mercedes-Benz predstavil novinku GLA