Mercedes-Benz začal s SUV modelmi s prívlastkom AMG v roku 1999. Vtedy predstavili športový derivát ML 55 AMG, ktorý bol prakticky prvým vysokovýkonným SUV spomedzi prémiových výrobcov z Európy.
Veľké až 390 mm brzdové kotúče nájdeme nielen vpredu, ale aj vzadu.
V súčasnosti je už situácia odlišná a na trhu je v každej kategórii SUV nejaký model s vysokovýkonným motorom. BMW má svoje M, Audi S/RS a Mercedes AMG. Keďže je už pokrytá takmer celá paleta SUV typov od Mercedesu, úpravám sa nevyhlo ani GLC a tiež ani jeho "kupé verzia" GLC Coupe.
Mercedes-AMG GLC 63 4MATIC+ nebude asi určený s jeho nízkoprofilovými pneumatikami do žiadneho terénu.
Pod prednú kapotu umiestnili charakteristický vidlicový osemvalec, ktorý poznáme z triedy C. Zo zdvihového objemu 4,0 litra ponúkne 350 kW (476 k) a vo verzii S až 375 kW (510 k). Krútiaci moment vrcholí hodnotou 650 Nm, respektíve 700 Nm. Dynamické parametre hovoria za všetko. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h zvládne slabší model za 4,0 sekundy, silnejší za 3,8 sekundy. Oba údaje sú rovnaké či pre SUV, alebo pre verziu kupé. Maximálna rýchlosť je obmedzená na 250 km/h.
Vidlicový osemvalec ponúkne v silnejšej verzii 510 koní.
Obe verzie sú spojené s novou 9-stupňovou automatickou prevodovkou AMG Speedshift, ktorá debutovala len nedávno v novom AMG E 63 4MATIC+. Ten istý pohon všetkých kolies AMG Performance 4MATIC+, ako využíva spomenuté E 63 4MATIC+, majú aj obe novinky GLC.
Interiér dostal športový volant so športovými prednými sedadlami.
K dispozícii sú 4 jazdné režimy, ktoré upravujú vlastnosti motora alebo prevodovky (Comfort, Sport, Sport Plus a Individual). Verzia S pridáva ešte režim RACE, v ktorom sú všetky parametre nakonfigurované na maximálny výkon. Koncepcia zadnej nápravy bola upravená z modelu E 63 4MATIC+. Adaptívne pruženie so vzduchovými vakmi umožní zmeniť režim na Comfort, Sport a Sport Plus.
Štandardné obutie pozostáva z 19-palcových diskov, verzia S má v sérii 20-palcové kolesá. Za príplatok budú dostupné aj 21-palcové disky s pneu 265/40 na prednej a 295/35 na zadnej náprave. Slabšia verzia má vzadu mechanický samosvorný diferenciál, vo verzii S je ovládaný elektronikou. Veľké, až 390 mm brzdové kotúče nájdeme nielen vpredu, ale aj vzadu.
Exteriér vozidla prešiel miernou zmenou voči sériovému GLC. Odlišný je predný aj zadný nárazník, bočné prahové lišty, mriežka chladiča, alebo po prvýkrát na GLC použitý spojler na streche. Výfukový systém je ukončený dvoma vysokolesklými dvojkoncovkami.
V interiéri má posádka k dispozícii športové sedadlá čalúnené do koženky ARTICO a mikrovlákna DINAMICA. Odlišný je tiež volant, nástupné lišty alebo pedále. Nové SUV sa do predaja dostane v júni a k zákazníkom príde najskôr v septembri. Na začiatku predaja bude k dispozícii aj edícia Edition 1, ktorá prinesie lepšiu sériovú výbavu (Night-paket, 21-palcové disky alebo pruhy na bokoch vozidla v žltej alebo matnej farbe).