Novinka vychádza zo sedanu E 63, z neho tiež preberá pohonné ústrojenstvo vrátane prevodovky. Tá je voči predchodcovi už 9-stupňová a prenáša krútiaci moment výlučne na všetky 4 kolesá prostredníctvom systému 4MATIC.
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h zvládne slabšia verzia za 3,6 sekundy a silnejšia už za 3,5 sekundy.
V oboch verziách pracuje vidlicový osemvalec so zdvihovým objemom 4,0 litra. Kým slabší ponúkne „len“ 420 kW (571 k), prívlastok S pridá 30 kW na výsledných 450 kW (612 k). Krútiaci moment vrcholí na úrovni 750 respektíve 850 Nm.
Zadná časť sa od bežných verzií odlišuje niekoľkými aerodynamickými prvkami.
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h zvládne slabšia verzia za 3,6 sekundy a silnejšia za 3,5 sekundy. Výrazný exteriérový bodykit zahŕňa upravený predný a zadný nárazník, prednú masku alebo bočné prahy. Za príplatok sú dostupné tiež diely z karbónu.
E36 AMG ako najvýkonnejšie kombi však zaujme tiež ložnou kapacitou. Základný objem má hodnotu 640 l, po sklopení zadných sedadiel dosiahne až 1 820 l. Vďaka možnosti posunutia zadného operadla o 10° kolmejšie vznikne v batožinovom priestore o 30 l viac miesta a model si tak stále zachová možnosť odviezť 5-tich cestujúcich.
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 3,5 sekundy je naozaj dychberúce.
Pre lepšiu trakciu má slabší model na zadnej náprave mechanický samosvorný diferenciál, verzia s prívlastkom S využíva elektronicky riadenú svornosť diferenciálu. Vzduchové pruženie zadnej nápravy má nový trojkomorový systém, ktorý dokáže po prepnutí ponúknuť komfort a aj pritvrdenie podvozku.
V interiéri nie sú voči sedanu prakticky žiadne zmeny.
Obe nápravy využívajú 360 mm kotúče, silnejšia verzia má však vpredu priemer 390 mm. Príplatkové keramické brzdy majú predné kotúče s priemerom až 402 mm. Na začiatku predaja bude dostupná edícia s názvom „Edition 1“, ktorá pridá do výbavy napríklad balík Night-paket alebo 20-palcové disky. Oficiálne predstavenie prebehne na autosalóne v Ženeve a prvé vozidlá prídu k zákazníkom v priebehu tohto leta.