Nadvláda Porsche
Porsche 956 bol v tej dobe nadčasový technologický zázrak. Už vtedy experimentovali s prevodovkou PDK a auto ovládlo svet pretekárskych prototypov. V kvalifikácii na preteky 1000 km Nürburgring zajazdil Bellof s 956 ohromujúci čas 6:11,1. Aby toho nebolo málo, Porsche podčiarklo svoju dominanciu s pekelne rýchlym Porsche 911 GT2 RS. To zajazdilo čas iba o 36 sekúnd pomalší ako pretekársky prototyp skupiny C. Pritom GT2 RS je plne legálny na cesty a dá sa "teoreticky" užívať denne. To spravilo vrásky na čele Mercedesu a ten chce slávu pre seba.
Úplne nový level
Porsche by zrejme malo začať chystať ešte extrémnejší model. Porsche 911 GT1, alebo úplne nový typ, ktorý by mal know-how z prototypov LMP1?
A s čím iným by to mal dosiahnuť, ako s hyperšportom Project One? A nevidím dôvod, prečo by to nemal zvládnuť. Project One je vlastne pretekárske auto s drážkovanými pneumatikami a smerovkami. Avšak v útrobách skrýva motor F1 a mágiu menom aerodynamika. Porsche má výkon tesne pod 700 koňmi, avšak motor 1,6 V6 turbo hybrid ponúka výkon medzi 1000 až 1100 koňmi! Jeho komplikovaná aktívna aerodynamika vytvára prítlak až 675 kg. Avšak je tu jeden problém.
Trať je hrboľatá, má vysoké obrubníky, ktoré môžu auto poškodiť. Preto, aby sa využil jeho plný potenciál, bude potrebné zohnať ozajstného majstra Ringu. A pri všetkej úcte k fanúšikom Lewisa Hamiltona, skôr by som to tejto pozície pasoval niekoho z továrnych pilotov Mercedesu v kategórii GT3. Nech nový rekord dosiahne ktokoľvek, otvorí úplne novú kapitolu a posunie časy na kolo do úplne nových vôd. Otázne je však, či to už nezačne byť predsa len neúnosne nebezpečné. Predsa len Stefan Bellof sa v aute pri prekonávaní súpera a samého seba na okruhu SPa zabil...