Dôležité novinky v modernizovanom eSku sú už známe. Komfort a bezpečnosť tak opäť posunie do vyšších sfér. Pod kapotou sa objavia nové motory, dôležitou zmenou je prechod z vidlicových na radové šesťvalce v bežných verziách. Zmeny však neobídu ani najsilnejšie verzie S63 a S65.
Silnejšia verzia S65 ponúkne nový jazdný režim Curve, ktorý v spojení so vzduchovým podvozkom AirMatic a systémom čítania povrchu cesty pred autom Magic Body Control nakláňa vozidlo pri prejazde zákrut do vnútornej strany o 2,65°.
V8 so zdvihovým objemom 4,0 litra vo verzii S63 ponúkne najväčší výkon 450 kW (612 k). Ten je k dispozícii vďaka krútiacemu momentu, ktorý vrcholí hodnotou 900 Nm od 2 750 do 4 500 ot.
Verzia s dvanásťvalcom má v sérii 20-palcové disky.
Motor má koncepciu takzvaného horúceho V, teda turbodúchadlá sú umiestnené v strede medzi valcami. Pre maximálnu účinnosť ho konštruktéri vybavili systémom odpájania 4 valcov. V režime Comfort tak nepracujú 4 valce v rozmedzí od 1 000 do 3 250 ot. Podľa tvorcov si prechod na 4 alebo 8 valcov posádka vôbec neuvedomí.
Mercedes-AMG S 63 4MATIC zrýchli z 0 na 100 km/h za 3,5 sekundy. Podiel na tomto zrýchlení má aj nová 9-stupňová automatická prevodovka AMG Speedshift MCT. Tá je novovyvinutá práve pre modely AMG s pohonom 4MATIC. Maximálna rýchlosť je, samozrejme, obmedzená na 250 km/h (s balíkom AMG Driver´s Package na 300 km/h).
Osemvalcové biturbo má koncepciu horúceho V.
Najsilnejší zástupca triedy S, Mercedes-AMG S65, využíva osvedčený biturbo V12 s maximálnym výkonom 463 kW (630 k). Krútiaci moment 1 000 Nm má k dispozícii od 2 300 do 4 300 ot. S65 AMG je prekvapivo k dispozícii len s pohonom zadných kolies.
Voči slabšej verzii S63 je naopak dostupný s overenou 7-stupňovou automatickou prevodovkou AMG Speedshift MCT. Tá je stavaná na krútiaci moment motora, s ktorým by si nový 9-stupňový automat nemusel poradiť. Aj kvôli pohonu len zadnej nápravy má horšie zrýchlenie z 0 na 100 km/h, ako verzia S63, a to „až“ 4,3 sekundy. Maximálna rýchlosť je rovnaká, ako v prípade slabšieho modelu.
Volič jazdných režimov ponúka 4 režimy: Comfort, Sport, Sport+ a Individual. Prvý režim má dokonca aktívny režim vypínania valcov a systém Start/Stop (platí pre S63). Silnejšia verzia S65 ponúkne režim Curve, ktorý v spojení so vzduchovým podvozkom AirMatic a systémom čítania povrchu cesty pred autom Magic Body Control nakláňa vozidlo pri prejazde zákrut do vnútornej strany o 2,65°. Pre S63 4MATIC je k dispozícii Launch Control, ktorý je stále aktívny v režimoch Sport a Sport+. Stačí len stlačiť brzdový pedál, zároveň s tým aj pedál akcelerátora na doraz a užívať si zrýchlenie.
Najsilnejšie verzie modernizovaného eSka ponúknu maximálne možné zrýchlenie a luxus na palube.
Pre nižšiu hmotnosť majú modely lítium-iónový akumulátor. Brzdový systém obsahuje 6-piestikové strmene a kotúče s priemerom 390 mm vpredu a 360 mm kotúče vzadu. Príplatkové keramické brzdy majú vpredu priemer až 420 mm a vzadu zostávajú na priemere 360 mm.
Slabší model jazdí v sérii na 19-palcových diskoch, silnejší už využíva 20-palcové disky. Vzadu majú oba modely prepracovaný výfukový systém s dvojitými koncovkami. V interiéri nájdeme kožené čalúnenie Nappa alebo špeciálne znaky AMG a analógové hodiny s logom IWC. Pre S63 AMG bude k dispozícii aplikácia AMG Track Pace, ktorá zobrazí rôzne údaje o vozidle a časoch pretekov na pretekárskej dráhe na displeji Comand.