O bezpečnosť dôležitých cestujúcich sa nestará pôvodná kostra s dodatočne integrovanými pancierovými plátmi, ale kompletne prepracovaná karoséria s bezpečnostným plášťom vyvinutým špeciálne pre tejto model. Je natoľko odolný, že dostal certifikát VPAM VR10. Aby nejaký automobil mohol postúpiť na podobnú úroveň balistickej ochrany, musí mať panely z nepriestrelnej oceli s hrúbkou minimálne 18 milimetrov.
Kam pri navrhovaní pojazdného trezora zašli konštruktéri Mercedesu, to sa samozrejme z dôvodu utajenia asi nedozvieme. Vieme však, že S680 Guard je schopné odolať prierazným strelám 7,62x54 R Mosin s úsťovou energiou 3814 Joulov zo sovietskej poloautomatickej ostreľovačskej pušky SVD Dragunov.
Podobne solídna má byť tiež ochrana proti trhavinám. Automobilka si z bezpečnostných dôvodov necháva detaily pre seba. Aby však dokázala, ako tieto skúšky berie vážne, pochválila sa aspoň novou testovacou figurínou, ktorá je mimoriadne realistickou napodobeninou človeka. Kosti simulujú súčiastky vyrobené zo živice a hliníkového prášku, väzivo a šľachy zase polypropylénové pásy, zatiaľ čo tkanivo a vnútorné orgány imituje silikón či akryláty.
Aby bola posádka ako vo vate, vnútorná strana viacvrstvových okien má na sebe ešte aj polykarbonátovú fóliu, ktorá je schopná zabrániť prieniku drobných črepín do interiéru. Mimochodom, keď už sme pri oknách, asi by sme mali dodať, že boli navrhnuté tak, aby na prvý pohľad vyzerali obyčajne. V skutočnosti však majú hrúbku 10 centimetrov (!) a zdvíha ich hydraulický systém. Jeho výhodou je (okrem dostatočného výkonu) tiež fakt, že je schopný fungovať aj po zlyhaní elektroniky.
Pri otváraní či zatváraní dverí vám budú asistovať elektromotory, aby obsluha auta čo najviac pripomínala štandardnú triedu S. Samozrejme predpokladá sa, že si cestujúci na zadných sedadlách nebudú dvere otvárať sami. Ak aby však manipulácia s nimi bola príliš náročná, musel by prípadný bodyguard použiť obe ruky, čo je však nežiadúce. Minimálne jednu by mal mať stále voľnú na odvrátenie možných problémov.
Prvýkrát so systémom 4Matic
Tým sa vodiči podobných áut snažia radšej vyhnúť a práve pre tieto situácie sa vyslovene hodí šesťlitrový vidlicový dvanásťvalec preplňovaný dvojicou turbodúchadiel. Dokáže vyprodukovať 612 koní, v porovnaní so sériovým modelom má však nepatrne znížený maximálny krútiaci moment z 900 na 830 newtonmetrov.
Na pohonnú jednotku nadväzuje preprogramovaná deväťstupňová automatická prevodovka 9G-Tronic, ktorá prenáša výkon na obe nápravy – vôbec prvýkrát v histórii obrneného modelu Guard. Za koľko auto zrýchli z miesta na stovku po zvýšení pohotovostnej hmotnosti o 1,85 tony, Mercedes neuvádza. Priznal však, že maximálna rýchlosť bola aj s ohľadom na váhu novinky elektronicky obmedzená na 190 kilometrov za hodinu.
Vysokej hmotnosti boli prispôsobené tiež všetky komponenty zavesenia kolies, aby sa ťažkotonážne „eSko“ správalo podľa možností podobne ako sériové auto. V porovnaní s ním má 680 Guard pneumatiky Michelin PAX schopné zvládnuť aj po prerazení minimálne 30 kilometrov a navyše sú v tejto limuzíne namontované aj kyslíkové nádrže vhodné pri prípadnom útoku plynom.
Cena? Podľa dostupných informácií chce Mercedes za S680 Guard 4Matic v základe 547 400 eur, pričom stavba jedného auta trvá najmenej 51 dní. Čo je v príplatkových položkách, vám nepovieme, ale mali by ste vedieť, že strešné okno nedostanete v tomto tanku (kvôli bezpečnosti) ani za príplatok.
zdroj: Mercedes