Systém ochrany posádky prevzatý zo súčasných monopostov Formule 1, známy pod označením Halo, možno trochu kazí zníženú siluetu pripravovaného Mercedesu-AMG PureSpeed, bola to však nutnosť, ako vyhovieť dnešným bezpečnostným predpisom.
To samozrejme nie je jediný prvok odkazujúci na motoristický šport či historické modely značky, ako bol napríklad Mercedes-Benz McLaren SLR Stirling Moss či pretekársky Mercedes-Benz 300 SLR #722, s ktorým v roku 1955 zvíťazil v Mille Miglia.
Automobilka tak trochu aj v historickom kontexte oznámila, že v súčasnosti testuje chystaný AMG Pure Speed na vysokorýchlostnom talianskom okruhu Nardò. Práve na tomto mieste a vo vysokom tempe má prebiehať „finálne dolaďovanie s ohľadom na jazdnú dynamiku a ovládateľnosť“.
Skúšky na verejných komunikáciách organizuje Mercedes v spolupráci so štylistickým centom Pininfarina, ktoré má podľa nemeckej firmy „renomovaných odborníkov na maloobjemové špecializované projekty“.
To určite platí aj pre Mercedes PureSpeed, ktorý bol prvýkrát predstavený v podobe rovnomenného konceptu pred veľkou cenou F1 v Monaku. Automobilka totiž pracuje len na výrobne obmedzenej sérii 250 áut, takže auto je vyhradené pre niekoľko málo nadšencov a zberateľov.
Pokiaľ ide o výbavu novinky, patria k nej dve špeciálne navrhnuté aerodynamicky optimalizované prilby a v interiéri okrem špičkovej kombinácie materiálov a farieb narazíte tiež na hodinky navrhnuté spoločnosťou IWC Schaffhausen. Dizajnéri pre ne našli miesto uprostred hornej časti palubnej dosky a majú (logicky) zdôrazňovať exkluzivitu auta.
Pretože je Mercedes-AMG PureSpeed postavený na základoch roadstera SL 63 4Matic+, je veľmi pravdepodobné, že bude poháňaný identickým preplňovaným vidlicovým osemvalcom s objemom 4,0 litra s výkonom 585 koní, Stuttgart však konkrétne technické informácie do tejto chvíle nepotvrdil.
PureSpeed je mimochodom prvým automobilov novej rozsiahlej série špeciálnych projektov unikátnych automobilov prezentovaných pod spoločným názvom Mercedes‑Benz Mythos.
zdroj: Mercedes