Už pomerne dlho sa hovorí o tom, že okrem riadenia bez priamej mechanickej väzby (takzvané steer-by-wire) by sme mohli podobný systém ovládania využívať aj v prípade brzdových systémov. Mercedes sa o niečo podobné pokúšal so systémom SBC (Sensotronic Brake Control), ktorý nemal priame prepojenie brzdového pedálu s brzdovými valčekmi, pretože tie ovládala servomechanika. Táto technika sa však vo svojej dobe neosvedčila, takže napríklad v Mercedese triedy E (W211) sa automobilka vrátila ku klasickým hydraulickým brzdám už pri facelifte.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

Aktuálne s príchodom elektromobilov sa môže k tomuto systému vrátiť viacero značiek, prípadne priniesť na trh vylepšenú technológiu. A práve Mercedes aktuálne testuje systém riadenia bŕzd pre budúce elektrické platformy na tých najchladnejších miestach pri polárnom kruhu.

Testy najnovších elektromobilov

Značka testuje vo vlastnom skúšobnom centre vo švédskom Arjeplogu, kde sa snaží preveriť, ako budú nové systémy fungovať aj pri extrémnych teplotách, v tomto prípade v mrazoch mínus 25 stupňov Celzia. Mercedes tu testuje súčasné elektrické modely EQE, EQS, EQS SUV a EQE SUV, ale aj pripravované budúce platformy. Nové systémy by mali v budúcnosti presne regulovať brzdný moment na každom jednotlivom kolese zvlášť, a tak zvládnuť aj tie najnáročnejšie situácie na cestách.

Zdroj: Mercedes-Benz