Ochrana dospelých
Pri prvom pohľade na výsledky to vyzerá, že konštruktéri odviedli špičkovú prácu, trieda C získala za ochranu dospelých veľmi slušných 93 percent všetkých bodov. Čelný náraz na pevnú bariéru? Všetky hodnoty snímačov figurín skončili v najbezpečnejšom možnom rozsahu, teda v zelenom poli. To iste pri bočnom kontakte so stĺpom i po zrážke s deformovateľnou bariérou z toho istého smeru. Po čelnej zrážke s vozíkom imitujúcim druhé vozidlo sa nohy figurín a hrudník vodiča síce sfarbili dožlta, stále však ide o adekvátnu ochranu.
Potom sa ale pozriete na interakciu medzi cestujúcimi na predných sedadlách a zistíte, že ich hlavy sú v najhoršom červenom rozsahu napriek tomu, že je v aute stredový airbag. Aj preto nás mrzí, že Euro NCAP komentuje tento výsledok len vágne, keď píše, že „Mercedes nedokázal preukázať, že airbag poskytuje rovnakú úroveň ochrany pri náraze na strane spolujazdca, ako aj pri náraze na strane vodiča“. Zrejme došlo pri niektorom z mnohých pokusov ku kontaktu hláv, exaktne takto to ale komisári vo finálnej správe neuvádzajú, a tak si môžeme len domýšľať.
Ochrana detí
V prípade ochrany detských cestujúcich nemá trieda C v zásade žiadne veľké nedostatky, a preto získal 89 percent bodov. Aj tu ale vyskakuje jeden detail, ktorý stojí za pozornosť – pri bočnom náraze sa ukázalo, že snímače hlavy figuríny imitujúcej 10-ročné dieťa zaznamenali hraničné hodnoty. Čo to znamená? Stručne povedané, riziko poranenia je o niečo vyššie, nutne ale neznamená, že by bol tento Mercedes nebezpečný.
Ochrana chodcov
Sedan strednej triedy od Mercedesu si za ochranu chodcov odnáša sympatických 80 percent všetkých bodov, zďaleka však na tom nie je tak dobre, ako napríklad trieda CLA, ktorá v roku 2019 získala až 91 percent bodov. Tento model (ako aj iné autá) trpí, respektíve chodec či cyklista bude trpieť, kvôli tuhej prednej hrane kapoty a tvrdým predným stĺpikom, aj keď v spodnej časti sú o niečo poddajnejšie a prekvapivo skončili v žltom poli. Nárazník i samotná kapota sú naopak v poriadku a dostatočne mäkké, aby pri kontakte znížili zranenie na minimum.
Akurát teda elektronika auta trochu váhala s detekciou chodcov na prechode pri odbočovaní a čiastočne drhla aj pri identifikácii detí, ktoré môžu vybehnúť do dráhy spoza zaparkovaných áut.
Asistenčné systémy
Naopak elektronike chrániacej posádku pred nehodami v podstate nemáme čo vytknúť. Auto s prehľadom zvládalo všetky metodické scenáre potenciálne nebezpečných situácií a komisári navyše skonštatovali, že systémy podpory jazdy v pruhu dokážu jemne korigovať dráhu triedy C, aj keď občas môžu zasiahnuť agresívnejšie. Celkový výsledok – 5 hviezdičiek.
zdroj: Euro NCAP