Mercedes-Benz triedy S generácie W222 je tu s nami už od roku 2013. A aj keď dosluhujúce Audi A8 na luxusný model zo Štuttgartu veľmi nemá, konkurencia z Mníchova iba pomerne nedávno predstavila svoju novú sedmičku, ktorú sme pre vás už otestovali vo verzii BMW 750iL G12 Executive. Konštruktéri tak nenechali nič na náhode a prišli v modernizovanom eSku s rôznymi inováciami.
Spolu s klimatizáciou a sedadlami bude vodiča a posádku rozmaznávať tiež hudobný podtón príslušný ku každému programu. K tomu sa pridá ambientné podsvietenie, ktoré ponúka až 64 rôznych farieb.
Zmeny v exteriéri sú celkom badateľné. Modernizáciou prešla mriežka chladiča a tiež dizajn nových svetlometov s technológiou Multibeam LED 3. generácie. Novým je tiež predný a zadný nárazník a zmenené zadné LED svetlomety. Dizajnové zmeny dostihli tiež 7 nových kolies v rozmeroch od 17 do 20 palcov.
Zmenený dizajn prednej časti je dosť výrazný.
Interiér je charakterizovaný dvoma displejmi s uhlopriečkami 12,3 palca. Z dôvodu len digitálnych displejov je k dispozícii zmena zobrazovania na režimy Classic, Sporty a Progressive. Na volante pribudli dotykové plôšky, ktoré už poznáme z menšej triedy E.
MultiBeam svetlomety opäť posunú latku v oblasti svetiel vyššie.
Mercedes-Benz sa tiež chváli, že ako prvý na svete ponúkne v modernizovanej triede S takzvaný wellness. O čo pôjde? Systém klimatizácie spolu so sedadlami (vyhrievanie, masáž alebo chladenie) vytvorí energizujúci pocit pre vodiča a posádku. K dispozícii bude 6 programov: sviežosť, teplo, vitalita, potešenie, komfort a tréning. Spolu s klimatizáciou a sedadlami bude vodiča a posádku rozmaznávať tiež hudobný podtón príslušný ku každému programu. K tomu sa pridá ambientné podsvietenie, ktoré ponúka až 64 rôznych farieb. Uvidíme, či sa takto vybavené eSko dostane aj do nášho redakčného testu.
Novinky očakávame tiež pod prednou kapotou. Modernizácia priniesla úplne nový radový 6-valcový vznetový motor s objemom 3,0 litra. Ten bude v ponuke v dvoch verziách, slabšia S 350 d 4MATIC ponúkne 210 kW (286 k) a 600 Nm, naproti tomu silnejšia S 400 d 4MATIC až 250 kW (340 k) a celých 700 Nm. Táto verzia sa tiež stane najsilnejším vznetovým Mercedesom v ponuke. Motory využívajú novinku v podobe variabilného zdvihu ventilov CAMTRONIC a technológiu NANOSLIDE.
Wellness bude rozmaznávať posádku po prvýkrát v inovovanej triede S.
Zážihovou novinkou je verzia S 560 4MATIC s vidlicovým osemvalcom 4,0 litra a výkonom 345 kW (469 k) a 700 Nm. Okrem nich budú tiež v ponuke verzie S63 a S65 AMG, o tých si detailnejšie povieme v ďalšom samostatnom článku. Neskôr do ponuky pribudne radový zážihový šesťvalec so 48-voltovou palubnou sieťou.
Bočné línie sa výrazne nezmenili.
Novinka ponúkne tiež plnú nálož asistenčných systémov, ktoré sme vám už bližšie predstavili. Adaptívny tempomat bude spomaľovať pred zákrutami a križovatkami podľa údajov z navigácie alebo diaľkové ovládanie parkovania vám umožní vyparkovať eSko z alebo do stiesnených priestorov v podzemných parkoviskách.
Generácia W222 prišla v roku 2013 ako prvé vozidlo na svete, ktoré malo všetky svetelné zdroje len z LED. Novinka prináša svetlá Multibeam LED s rozšírenými funkciami. Uvidíme, či svetlá prekonajú triedu E s jej Multibeam svetlami. Novinka po výstavnej premiére na autosalóne v Šanghaji štartuje s predajom v Európe v júli tohto roka.