V marci 2014 Mercedes odovzdá prvým majiteľom nové autá triedy GLA. Niektoré z nich budú v exkluzívnej edícii Edition 1.
V čom sa líši Edition 1 od obyčajného GLA? Mercedes ho exkluzívnymi detailami, ktoré tvoria zaujímavý celok. Edition 1 založili na línii Urban s chrómovou vizuálnou ochranou proti podbehnutiu a chrómovým držiakom na strešný nosič. Na prednú masku použili čiernu lamelu s pochrómovanými vložkami, spätné zrkadlá tiež nalakovali na čierno a čierna je aj spodná ozdobná lišta okien. Okná od druhého stĺpika ďalej osadili tmavo tónovanými sklami. GLA Edition 1 si svieti bixenónovými svetlometmi a od obyčajného GLA ho odlíšite podla štítkami na prednom blatníku. Aby to bola exkluzivita v pravom zmysle slova, Edition 1 jazdí na 19-palcových čiernych leštených diskoch AMG. GLA Edition 1 bude len v obmedzenej farebnej palete. Môžete ho mať len v cirusovej bielej, orientálnej hnedej metalíze, horskej sivej metalíze a na jeseň 2014 aj v horskej sivej designo magno.
Nápis Edition 1 na prednom blatníku exkluzívnej edície
GLA Edition 1 prinesie aj špeciálnu edíciu interiéru. Mercedes pre ňu pripravil sedadlá v kombinácii orechovo hnedej kože a látke Alvorada, ktoré nebudú dostupné pre žiadne iné GLA. Edition 1 zachytáva športového ducha trojramenným, dolu splošteným koženým volantom a pedálmi z brúsenej ušľachtilej ocele. Exkluzívnu edíciu vybavili množstvom chrómových doplnkov, v kontraste s ktorými použili čierne čalúnenie stropu a balík náladového osvetlenia.
Interiér Mercedesu GLA Edition 1
Mercedes ponúkne GLA s dvomi benzínovými a dvomi naftovými motormi. Benzínové GLA 200 s objemom 1,6 litra dosiahne výkon 115 kW (156 k). Silnejšia varianta GLA 250 s objemom 2,0 litra dosiahne výkon 155 kW (211 k). Je trochu zvláštne, že pohon oboch náprav pri autách tejto kategórie prestáva byť samozrejmosť a zákazník oň musí požiadať. Tu sa trochu tratí význam SUV, či mestského cross-overu, no zdá sa, že ľudia podstatne viac než 4x4 chcú robustnosť, väčšie a vyššie auto. Mercedes GLA 250 4MATIC zrýchli na stovku za veľmi slušných 6,5 s a vraj dokáže jazdiť v kombinovanom režime za 7,1 l / 100 km. Oba naftové motory majú objem 2,2 litra. Slabší GLA 200 CDI z neho vydoluje 100 kW (136 k) a 300 Nm. S GLA 200 CDI dokážete jazdiť s kombinovanou spotrebou 4,3 l / 100 km. Silnejší je GLA 220 CDI s výkonom 125 kW (170 k) a krútiacim momentom 350 Nm. Mercedes vybavil všetky motory štart/stop systémom. GLA si môžete kúpiť buď so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou, alebo dvojspojkovou automatickou prevodovkou 7G-DCT.
Mercedes GLA je naozaj pohľadný kúsok. Nový dizajnérsky štýl značky je šik.
Domovom kompaktných SUV je mesto. Väčšina týchto áut videla nespevnú komunikáciu maximálne na obrázku. Pre GLA to platí tiež, tak Mercedes zbytočne nevymýšľal. Na prednú nápravu použil zavesenie MacPherson a vzadu viacprvkové zavesenie.
Zdroj: netcarshow.com, tlačová správa
Prečítajte si aj: Mercedes-Benz predstavil novinku GLA